۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
به بهانه اولین بازی ستاره سوئدی برای شیاطین سرخ

آیا ایبرا ، شیاطین سرخ را به اوج بازمیگرداند؟

احتمالا امروز و در دیدار شیاطین سرخ در برابر گالاتاسرای، از زلاتان در ترکیب منچستر رونمایی خواهد شد. اما آیا قرار است در طول فصل، زلاتان همیشگی را در هوای بارانی انگلیس ببینیم؟
کد خبر : ۳۱۳۶۳۶
دوران زلاتان در منچستریونایتد در حال آغاز شدن است. تقریبا یک ماه از مراسم معارفه پر زرق و برق او در اولدترافورد گذشته است و دیدار امشب شیاطین سرخ در برابر گالاتاسرای، احتمالا زمان رونمایی از این ستاره سوئدی با پیراهن قرمز منچستر خواهد بود. محل برگزاری بازی، گوتنبرگ سوئد خواهد بود و این موضوع اتفاقی نیست. انگار این بازی، به افتخار ایبرا برگزار خواهد شد.
 
 

 
 
بعد از اولین حضوز زلاتان در بیرق شیاطین سرخ در برابرهزاران هموطن خود در سوئد ، احتمالا تمامی توجه‌ها به شروع لیگ برتر و میزان تاثیر زلاتان در بازگشت منچستر به جمع مدعیان خواهد بود. اثر ایبراهیمویچ در تمام سالهای دوران حرفه‌ای او در هر تیمی که بازی کرده است، غیر قابل انکار بوده است اما حالا همگان منتظرند میزان آمادگی او در سن 35 سالگی و با توجه به فشار سنگین بازی در لیگ برتر بسنجند.
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند که بازی کردن در لیگ جزیره، بسیار شدیدتر و سخت تر از تصور بازیکنانی است که برای اولین حضور در این کشور را تجربه می‌کنند. در سن 34 سالگی، معدود ستارگانی با قدرت بدنی زلاتان امکان انتقال از لاشامپیونه به لیگ برتر را تجربه خواهند کرد.
 
بر خلاف لوییس فان خال که قصد داشت لیگ برتر، لیگ قهرمانان، جام اتحادیه و تمامی جام‌های ممکن را با هم کسب کند که البته در بیشتر آنها هم ناتوان بود، هدف آقای خاص کاملا روشن است؛ فقط لیگ برتر
 
 

 
 
با این حجم از مسابقات، مورینیو می‌تواند با استفاده از بازیکنانی مثل مارسیال، راشفورد و رونی، پشت سر یک مهاجم نوک کلاسیک، خط حمله غیرقابل تصوری را روانه لیگ برتر امسال بکند. شاید با توجه به همین بنیه هجومی فوق‌العاده بود که شیاطین سرخ تصمیم گرفتند تمام منابع مالی خود را صرف خرید هنریک میخیتاریان و زلاتان بکنند.
 
این حجم از مهاجمان بزرگ در خط حمله یونایتدها ، احتمال اجبارمورینیو برای استفاده تمام وقت از زلاتان را کاهش می‌دهد و قاعدتا آقای خاص به همین دلیل، تمام مهاجمانش را حفظ کرده است.
 
 

 
همانطور که بیشتر مردم و کارشناسان فکر می‌کنند، احتمالا زلاتان اولین گزینه سرمربی 53 ساله پرتغالی برای ترکیب اصلی تیم خواهد بود اما هیچ تضمینی وجود ندارد که باتوجه به فضای پرفشار لیگ برتر و سن و سال زلاتان، این بازیکن دوباره قادر باشد کیفیتی که در پاریسن‌ژرمن به نمایش گذاشت را در هوای بارانی انگلیس هم تکرار کند.
 
فصل گذشته، مهاجم سابق میلان و بارسا، موفق شد 50 گل در مجموع 51 بازی پی‌اس‌جی به ثمر برساند. اما امکان تکرار چنین آماری در لیگ دشوار و فیزیکی جزیره و با توجه به حجم فشرده بازی‌ها در بسیاری از مقاطع سال، شاید کمی رویایی به نظر برسد.
 
شاید به همین دلیل است که مورینیو ترجیح داده است تا زمان تعیلات تابستانی زلاتان را کمی از حد معمول بیشتر کند. او به یک بازیکن آماده و سرحال احتیاج دارد و قاعدتا سرمربی جدید قرمزها هم با ما هم عقیده است که زلاتان حداقل از لحاظ بدنی، بازیکن سالهای گذشته نخواهد بود.
 
 

 
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند که شاید کیفیت فعلی زلاتان هنوز هم برای لیگ فرانسه فوق‌العاده باشد، اما قاعدتا زدن 30 گل در یک فصل برای زلاتان در لیگ جزیره، کمی دور از انتظار و رویایی باشد.
 
مورینیو باید زمان استفاده از زلاتان را مدیریت بکند و این موضوع در رابطه با بازیکنانی که زیاد میانه خوبی با نیمکت نشینی و تعویض شدن ندارند، کمی دشوار خواهد بود. زلاتان تشنه بازی کردن است و این عطش حتی در دیدارهای دوستانه نیز فروکش نمی‌کند.
 
از سال 2008 تاکنون، به غیر از یک مقطع کوتاه مصدومیت در سال قبل، زلاتان هر فصل در بیش از 40 مسابقه به میدان رفته است که آماری باورنکردنی به شمار می‌آید.
 
بعد از انتقال ایبرا به منچستر، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که شاید زمان کمتری به مارسیال و راشفورد برسد و همین امر، روند پیشرفت آنها را مختل کند، اما احتمالا مورینیو هم معتقد است که بعید است زلاتان بتواند هر هفته و در تمام بازی 90 دقیقه به میدان برود.
 
 

 
احتمالا شنبه، برای اولین بار زلاتان را با پیراهن قرمز منچستریونایتد در میادین خواهیم دید. شخصیت کاریزماتیک و جذاب او، احتمالا دوران هیجان انگیزی را برای فوتبالدوستان رقم خواهد زد. اما آن دسته از علاقمندانی که انتظار دارند زلاتان در تمامی مسابقات به میدان برود و بالای 40 گل به ثمر برساند، شاید بهتر باشد کمی در مورد تفکر خود تجدیدنظر کنند.
 
قاعدتا، امسال در نوک پیکان هجومی منچستر، سیستم چرخشی استفاده متناوب از مهاجمان حکم‌فرما خواهد بود که شاید برای زلاتانی که همیشه و همه جا، ثابت و بدون وقفه بازی می کرده، کمی عجیب به نظر برسد.
 
زمانی که زلاتان قصد جدایی از پی‌اس‌جی را داشت، حسن ختامی با عنوان " مثل یک پادشاه آمدم و مانند افسانه خداحافظی خواهم کرد" را به عنوان شاه بیت غزل باشکوه دوران حضورش در فرانسه عنوان کرد و حالا با آمدن به انگلیس، مدعیانی همانند کانتونا را برای پادشاهی در مقابل خودش می‌بیند. البته زلاتان در همان ابتدای کار، موضع خود را با بیان اینکه "من خدای منچستر هستم"، از دیگران جدا کرد.
 
به هر ترتیب، چه او پروردگار اولدترافورد لقب بگیرد و چه نتواند زلاتان همیشگی باشد، زمانیکه قصد بازنشستگی داشت، دوران حضور او در لباس شیاطین سرخ، کمی متفاوت‌تر از سالهای قبل بررسی خواهد شد.
 /ورزش3