۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

شفیعی‌جم: دیابت دارم و دوستانم به من تبریک می‌گویند!

بازیگرطنز سریال «ساعت خوش» با اشاره به ناشناخته بودن بیماری «تیروئید» در گذشته گفت: در جوانی بعد از مبتلا شدن به این بیماری ظرف یک هفته 40 کیلو وزن کم کردم و مرگ را جلوی چشمانم دیدم.
کد خبر : ۳۱۳۶۵۵
صراط: رضا شفیعی‌جم؛ بازیگر مطرح طنز سینما و تلویزیون با حضور در قسمت سیزدهم این برنامه با اجرای «فرزاد حسنی» برای اولین بار به طور مفصل از بیماری «تیروئید» و حواشی عجیب و غریب آن در زندگی شخصی اش گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی توضیح داد: در جوانی آتلیه داشتم و نقاشی می‌کردم به طوریکه مردم بهترین سوژه‌های نقاشی من بودند؛ در کنار نقاشی و ارائه تابلو به موزه هنرهای معاصر، تدریس هم می‌کردم و این تنها راه امرارمعاش من بود.

«شفیعی جم» ادامه داد: صادقانه می‌گویم از همان کودکی علاقه داشتم مانند یک قهرمان واقعی، مردم سرزمینم را بخندانم و شاد کنم و به همین دلیل عرصه طنز را انتخاب کردم.

بازیگرفیلم «ارتفاع پست» در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به مشکلات روحی خود در جوانی، اظهار داشت: در مجموع روحیه حساسی داشتم و به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر بودم. در دوران خدمت سربازی خودخوری می‌کردم و افسردگی من به اوج رسیده بود تا جاییکه حتی از نظر جسمی هم دچار مشکل شدم.

شفیعی‌جم: دیابت دارم و دوستانم به من تبریک می‌گویند!

وی ادامه داد: چندین‌بار به پزشک مراجعه کردم اما تشخیص‌ها درست نبود. پیشرفت بیماری به حدی بود که در یک هفته نزدیک 40 کیلو وزن کم کردم و مانند شمع آب ‌شدم؛ ناگفته نماند ریزش موی شدیدی نیز داشتم.

«شفیعی جم» بیان کرد: چشم‌هایم ورم بسیاری داشت و در مرحله‌ای از بیماری «تیروئید» به دوبینی دچار شده و در نهایت به دلیل تشدید بیماری از خدمت سربازی معاف شدم. در آن روزها نام «تیروئید» خیلی برای جامعه آشنا نبود.

بازیگر سریال «جایزه بزرگ»تصریح کرد: فرم صورتم به‌کلی بهم ریخته بود،درد زیادی داشتم و مدام در حال خوردن مسکن بودم؛نمی توانم بگویم که چه قدر افسرده بودم از این اتفاق و مرگ را احساس می کردم.این مشکلات همزمان با حضور من در سریال «ساعت خوش» بود. در این سریال نویسندگی نیز می‌کردم و حتی در برخی آیتم‌های «ساعت خوش»، چشم‌های من سوژه نمایش بود.

وی با اشاره به رفتارهای نامناسب برخی از بازیگران در آن دوران، گفت: در دوره بیماری مانند «گوژپشت نتردام» بودم و بسیاری از اطرافیان برای اینکه خود را خوش‌تیپ و خوش‌ظاهر جلوه دهند در کنار من می‌ایستادند! گرچه مقصود آنان را از این رفتار می‌‌دانستم اما از پدرم یاد گرفته بودم که مشکلاتم را عیان نکنم و بدون توجه به ناملایمت‌ها با قدرت به مسیر خود ادامه دهم.

«شفیعی‌جم» در پاسخ به سوال«فرزاد حسنی» که چه طور به این بیماری غلبه کردید گفت: باید این بیماری را پنهانش کنم، چیزی بوده که از پدرم به ارث بردم. به عنوان بازیگری که معمولاً نقش‌های کودک و نوجوان و شخصیت‌‌های بی‌غم و غصه را بازی می‌کردم، مجبور بودم دردهای خود را پنهان کنم گرچه هنوز هم برخی اعتقاد دارند من در واقعیت هم همان شخصیت بی‌غم و شاد مفرّط را دارم. البته در استندآپ‌ها تلاش کردم تا حدودی خودِ واقعی‌ام را به مردم نشان دهم و یکی از انگیزه‌های من برای حضور در این عرصه نیز همین است.

بازیگر سریال «شب‌های برره» ادامه داد: هنوز هم بیماری «تیروئید» زندگی من را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و نظم زندگی‌ام را مختل می‌کند گرچه در این سال‌ها توانسته‌ام به‌خوبی زندگی خود را با آن هماهنگ کنم. البته هنوز هم ناگفته‌های بسیاری در زندگی خود دارم که بیماری «دیابت» یکی از آنها است و دوستانم به شوخی به من می‌گویند دیابتت مبارک و می‌گویم عیبی ندارد عوضش شیرینی کمتر می‌خورم.

«شفیعی‌جم» یادآور شد: زندگی میدان جنگ است، در این میدان انسان‌ها باید بیاموزند که به یکدیگر عشق بورزند و گره‌های زندگی یکدیگر را باز کنند نه اینکه گره روی گره بزنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات هنرمندان مطرح در جامعه، گفت: بازیگران و هنرمندان سرشناس نمی‌توانند مانند دیگران زندگی عادی داشته باشند چراکه تمام حرکات و رفتار آنان زیر ذره‌ بینی بی‌رحم قرار دارد بطوریکه در بسیاری مواقع کوچکترین حرکت آنان بزرگترین پیامدها را خواهد داشت. زندگی این افراد شبیه زندگی ماهی در آکواریوم است.

بازیگر نام‌آشنای تلویزیون در پایان گفت: بیشترین زمان عمر بازیگران به تعامل و معاشرت با جامعه اختصاص دارد به همین دلیل روا نیست که در مناسبات اجتماعی به دلیل اشتباهی کوچک، با برخوردی ظالمانه مواجه شوند.

گفتنی است «اکسیر» که تهیه کنندگی آن بر عهده «مصطفی شریفی» است پنجشنبه ها بعد از اخبار شبانگاهی شبکه سوم سیما به روی آنتن می رود و تکرار آن جمعه حوالی ساعت 16 پخش می شود.