۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

دختران جوان والیبالیست نهم شدند

تیم ملی والیبال دختران جوان ایران در آخرین رقابت خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا فیلیپین را ۳ بر ۲ شکست داد و عنوان نهم را به دست آورد تا در مقایسه با دوره گذشته سه پله صعود کند.
کد خبر : ۳۱۳۷۱۰
صراط: تیم ملی والیبال دختران جوان ایران در آخرین رقابت خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا فیلیپین را ۳ بر ۲ شکست داد و عنوان نهم را به دست آورد تا در مقایسه با دوره گذشته سه پله صعود کند.

به گزارش فدراسیون والیبال؛ ملی پوشان جوان والیبال در مسابقه پایانی خود در هجدهمین دوره رقابتهای قهرمانی زیر ۱۹ سال دختران آسیا برای کسب عنوان نهمی مقابل فیلیپین قرار گرفتند و با نتیجه ۳ بر ۲ و امتیازات (۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۲۵، ۱۴ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۰) مسابقه حساس، نفس گیر و نزدیک را با پیروزی پشت سرگذاشتند تا ضمن کسب عنوان نهمی مسابقات نسبت به دوره گذشته سه پله صعود کنند.

تیم ملی والیبال جوانان در ست نخست با ترکیب مونا آشفته، سوگند حق پرست، فاطمه سلگی، نگین شیرتری، مائده محمدی، فاطمه عنایت و سارا نظری بازی را آغاز کرد و با هماهنگی خوب تیم فیلیپین را با مشکل مواجه کرد به طوری که مربی این تیم با تعویض‌های متعدد قصد داشت امتیازات از دست رفته خود را بازگرداند، اما هماهنگی، دفاع، سرویس و حملات خوب ملی پوشان کشورمان نتیجه را با امتیاز ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران تمام کرد.

ست دوم مسابقه پایاپای و با حساسیت زیادی آغاز شد. فیلیپین در توپ گیری موفق عمل کرد و فاصله امتیازاتش را با ایران نزدیک کرد، اما نمایندگان کشورمان با سرویس و دفاع موفق این تیم را با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان رساندند.

ست سوم را فیلیپین به نفع خود آغاز کرد و با استفاده از اشتباهات والیبالیست های کشورمان و دریافت و توپ گیری خوب نتیجه را با امتیاز ۲۵ بر ۱۵ به سود خود به پایان برد.

نمایندگان کشورمان در ست چهارم عملکرد خوبی به نمایش نگذاشتند و با اشتباهات زیاد، دفاع و حملات ضعیف و توپ گیری خوب فیلیپین مقابل حریف خود با امتیاز ۲۵ بر ۱۴ شکست خوردند.

ست پنجم با حساسیت بالایی آغاز شد و امتیازات پایاپای دنبال می شد، اما با دریافت، دفاع و حملات خوب و موفق ملی پوشان کشورمان این ست حساس با امتیاز ۱۵ بر ۱۰ به پایان رسید.

ملی پوشان کشورمان با پیروزی برابر تیم های ماکائو، سریلانکا، استرالیا و فیلیپین و شکست برابر تیم های ژاپن و هند عنوان نهم را کسب کرده و در مقایسه با دوره گذشته سه پله صعود کردند.