۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

عکس‌های دیده نشده هیلاری کلینتون

"هیلاری رودهام کلینتون" متولد ۲۶ اکتبر ۱۹۴۷ در شهر شیکاگو آمریکا از چهره های سیاسی عضو حزب دمکرات، فارغ التحصیل دانشگاه ییل در ایالت ماساچوست و از حامیان مطلق رژیم صهیونیستی است که برای دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری رقیب دونالد ترامپ جمهوری خواه شده است.
کد خبر : ۳۱۳۷۱۵
صراط: هیلاری نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سال 1992 از نامزدی همسرش بیل کلینتون برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا، با قاطعیت حمایت کرد و به یکی از متحدان سیاسی بسیار وفادار به بیل تبدیل شد.

به گزارش العالم، پس از خروج بیل کلینتون از کاخ سفید، هیلاری دوبار از ایالات نیویورک به عنوان سناتور برگزیده شد و همین امر باعث شد وی به یکی از رهبران حزب دموکرات آمریکا تبدیل شود.

هیلاری در سال  2008 ، تا انتخاب شدن به عنوان نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ، فاصله اندکی داشت؛ ولی در نهایت مغلوب باراک اوباما شد و با پیروزی اوباما در این انتخابات، بر کرسی وزارت خارجه آمریکا تکیه زد و چهار سال بعد در سال 2013، این سمت را ترک کرد.

هیلاری کلینتون سال 2016 در مبارزه انتخاباتی درون حزبی، ساندرز را شکست داد تا به عنوان نامزد حزب دموکرات آمریکا برای تصدی سمت ریاست جمهوری این کشور مطرح شود.

هیلاری نیز مانند سایر روسای جمهوری آمریکا به حمایت مطلق از رژیم اشغالگر قدس معروف است و بارها ادعا کرده که قدس پایتخت "اسرائیل" است. وی همواره از دیوار حایل نژادپرستانه حمایت و با نتایج انتخابات فلسطین که حماس را به قدرت رساند، مخالفت کرده است.

اتخاذ مواضع مخالف جمهوری اسلامی ایران و حمایت از جنگ‌های افغانستان و عراق و نیز دخالت نظامی در لیبی از دیگر ویژگی های هیلاری کلینتون است.