۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

۱۱ نظامی و افسر سعودی کشته شدند

منابع خبری از شلیک دو فروند موشک بالستیک به یک پادگانی در خاک عربستان و کشته شدن ۱۱ نظامی و افسر سعودی خبر دادند.
کد خبر : ۳۱۳۷۹۷
صراط: منابع خبری از شلیک دو فروند موشک بالستیک به یک پادگانی در خاک عربستان و کشته شدن ۱۱ نظامی و افسر سعودی خبر دادند.

به گزارش تسنیم و به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو فروند موشک بالستیک به پادگان رجلاء در منطقه نجران در داخل خاک عربستان شلیک کردند.

در این حمله موشکی، 6 نظامی به همراه یک افسر کشته شدند.

در همین حال، یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که 32 افسر و نظامی عربستان در منطقه نجران در سه نوبت با بالگرد به بیمارستان آلمانی- سعودی جده انتقال یافتند.

کشته شدن 4 نظامی در عسیر و نجران

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سه موضع نظامی عربستان در منطقه عسیر در داخل خاک این کشور را به کنترل درآوردند و تعدادی از نیروهای  سعودی از جمله دو افسر به نام سرهنگ بندر بن حمد الرهوی و سروان عبدالرزاق الملحم را کشتند.

همچنین دو نظامی دیگر عربستان در مواضع نظامی الفریضه و برج العبادیه در منطقه نجران از پای درآمدند.

تداوم حملات هوایی به استانهای یمن

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی یمن گفت: جنگنده های سعودی سه بار به منطقه الملاحیط در بخش الظاهر استان صعده حمله کردند. این جنگنده ها دو بار منطقه شدا و یک بار منطقه آل حمادی در بخش باقم استان صعده را بمباران کردند.

وی افزود: هواپیماهای سعودی به منطقه البقع در استان صعده نیز حمله کردند.

در حمله هوایی متجاوزان سعودی به منطقه ای در نزدیک مجتمع دولتی در منطقه قطابر در استان صعده یک شهروند یمنی شهید و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد. جنگنده های سعودی منطقه شوذان در بخش منبه را نیز بمباران کردند. دو حمله هوایی نیز به منطقه جیزان و دو حمله دیگر به موضع الشرفه صورت گرفت.
این جنگنده ها کوه الشبکه در بخش نجران را نیز بمباران کردند.

در همین حال، حمله موشکی ارتش سعودی به منطقه النعاوشه در بخش الظاهر به زخمی شدن یک شهروند یمنی منجر شد. استان جوف نیز شاهد حمله توپخانه ای مزدوران سعودی به خانه یکی از اعضای کمیته آتش بس به نام شیخ عبدالله منیف در بخش امتون بود.

کنترل ارتش یمن بر چند موضع راهبردی

در همین حال، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن منطقه المجاوحه و برخی مواضع کوهستانی راهبردی در منطقه نهم را به کنترل درآوردند.

پنج موضع مهم دیگر نیز در شرق بخش الغیل در استان جوف از مزدوران سعودی پاکسازی شد.

شماری از مزدوران سعودی از جمله یکی از سرکردگان ارشد آنها در گلوله باران توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه سدبا در غرب شهر الحزم در استان جوف کشته شدند.