۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

دیدار سرکرده منافقین با محمود عباس

در پی حضور «ترکی فیصل» شاهزاده سعودی در نشست اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس، این بار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس با سرکرده این گروهک دیدار کرد.
کد خبر : ۳۱۳۸۲۵
صراط: در پی حضور «ترکی فیصل» شاهزاده سعودی در نشست اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس، این بار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس با سرکرده این گروهک دیدار کرد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از برخی منابع گزارش داد که محمود عباس در اقدامی بی سابقه شب گذشته در محل اقامت خود در پاریس پایتخت فرانسه با «مریم رجوی» سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، عباس در این دیدار رجوی را در جریان تحولات منطقه خاورمیانه و مشخصا قضیه فلسطین و طرح سازش فرانسه قرار داد.

عباس همچنین به گزارش رجوی درباره کنفرانس اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس گوش فرا داد.

این در حالی است که ترکی فصیل رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی اخیرا در نشست گروهک منافقین در پاریس شرکت کرده و طی سخنانی در این نشست مدعی شد که ایران از حماس و جهاد اسلامی با هدف ایجاد هرج و مرج در منطقه حمایت بعمل می آورد.

این اظهارات فیصل با واکنش گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی مواجه شد و در همین رابطه جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهارات فیصل را به شدت محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه ای تاکید کرد: ما در جنبش جهاد اسلامی ضمن محکوم کردن این اظهارات، تاکید می کنیم که این اتهامات باطل و ناروا بوده و تنها در راستای خدمت به اهداف و خواسته های دشمن صهیونیستی است که به هر شیوه ای در صدد نابودی مساله فلسطین و بازگشایی سفارتخانه های خود در پایتخت کشورهای عربی است. این اظهارات ناروا و ناجوانمردانه پیش از اینکه به مقاومت، ملت و مسئله فلسطین بی احترامی کند، در واقع بی احترامی و توهین به ملت عربستان سعودی است که هرگز دوست ندارد در اهانت به ملت فلسطین سهیم باشد و به نفع دشمن صهیونیستی از پشت به مقاومت فلسطین خنجر بزند همانطور که از اظهارات اخیر عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز می توان اینگونه برداشت کرد و او به جای دفاع از ملت فلسطین و مسجد الاقصی در برابر تجاوزات و جنایت های اشغالگران صهیونیست، خواستار خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی شده بود.

همچنین جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اظهارات شاهزاده ترکی فیصل رئیس مرکز مطالعات اسلامی و پژوهش های "ملک فیصل" در نشست پاریس که در آن به این جنبش اهانت و اتهاماتی علیه آن و مقاومت فلسطین مطرح کرد، را رد می کنیم.

ما این افتراهای بی پایه و اساس و مغایر حقیقت و واقعیت را رد می کنیم. همه می دانند که حماس جنبشی فلسطینی است که با اشغالگران در داخل فلسطین مبارزه می کند و در طول تاریخ خود همواره سعی کرده است خودش را از منازعات، کشمکش ها و برنامه های دیگر دور نگه دارد.