۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

استرداد 40میلیاردریال از حقوق‌ها به خزانه

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بازگشت 40 میلیارد ریال از حقوق‌های نامتعارف به خزانه دولت خبر داد و گفت: استرداد حقوق‌های نامتعارف ادامه دارد.
کد خبر : ۳۱۳۸۳۷

صراط: داوود محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبیک اظهار کرد: موضوع حقوق‌های نجومی نباید سبب زیر سؤال بردن مدیریت خدوم در کشور شود.

وی افزود: افراد معدودی هستند که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند؛ گرچه در نظام اسلامی وجود حتی یک مورد از چنین حقوق‌هایی زیاد است و نباید داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رؤسای قوای سه‌گانه بر برخورد با حقوق‌هایی نجومی افراد که تعدادشان کمتر از یک درصد است، تأکید دارند.

محمدی اضافه کرد: رئیس جمهور مأموریت بررسی حقوق‌های نجومی را به کمیسیون اصل 90 مجلس سپرده که نیاز به کار کارشناسی و فشرده‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات و نشست‌های فشرده‌ای طی دو ماه اخیر و هفته گذشته برای بررسی حقوق‌های نجومی با بازرسی کل کشور و کارشناسان آن، دیوان محاسبات کشور و کارشناسان آن، سازمان حسابرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حاصل جلسات کمیسیون اصل 90 مجلس این بود که طرح قانون 11 ماده‌ای با یک فوریت مطرح شد که دولت نیز در این زمینه بنا دارد لایحه‌ای تقدیم مجلس کند که برخی در مجلس طرح آوردند.

محمدی افزود: قانون 11 ماده‌ای مقرر شده در قالب طرح یک فوریتی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر روی آن کار شده و چکش‌کاری شود تا به صورت یک قانون خوب، حقوق‌های نامتعارف ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: حقوق‌های نامتعارف باید به صندوق بیت‌المال باز گردانده شود که با همکاری دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور این موضوع پیگیری و تا پایان استرداد حقوق‌های نجومی ادامه دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: سقف حقوق‌های نجومی تعداد 950 نفری که اعلام شده، از 30 میلیون ریال تا 500 میلیون ریال است.

محمدی ادامه داد: تعداد افرادی که حقوق‌های نجومی بالای 500 میلیون ریال دارند، انگشت‌شمار است.