۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

بازمانده باند یاکوزا دستگیر شد +عکس

آخرین بازمانده باند یاکوزا که در ژاپن اقدام به فروش مواد مخدر کرده و یک ایرانی عضو باند رقیب خود را کشته بودند دستگیر شد.
کد خبر : ۳۱۳۸۳۹

صراط: در روز 30 آذر سال قبل فردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران و طرح شکایتی در خصوص قتل برادرش عنوان کرد که برادرش بنام میلاد در کشور ژاپن به قتل رسیده است.

به گزارش فارس،با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برادرم بنام میلاد (متولد 1366) مدت شش سال است که به کشور ژاپن رفته و اقامت آن کشور را اخذ کرده و هر از چندگاهی با ما تماس می گرفت تا اینکه در ساعت 23 روز 28 آذر یکی از دوستان برادرم با من تماس گرفت و عنوان داشت: برادرت (میلاد) طی یک درگیری به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است که گزارش کامل صحنه قتل برادرم در اخبار و تلویزیون آن کشور ( ژاپن ) نیز پخش شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، هماهنگی‌های لازم از طریق پلیس بین الملل و وزارت امور خارجه  انجام و جسد مقتول به ایران منتقل و به خانواده اش تحویل داده شد.

همزمان با انتقال جسد مقتول به تهران و برابر اعلام پلیس ژاپن به وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل مشخص شد که مقتول در درگیری با اراذل و اوباش موسوم به "یاکوزا" و بر اثر جراحات شدید ناشی از ضربات متعدد شمشیر به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول بهمراه تعدادی از اتباع سایر کشورها و همچنین دو تن از اتباع ایرانی در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته و در این خصوص با گروه دیگری از فروشندگان موادمخدر دچار اختلاف و درگیری بوده است.

 بازمانده باند یاکوزا دستگیر شد +عکس

در ادامه پیگیری پرونده از سوی پلیس بین الملل در کشور ژاپن، چهار عامل جنایت بنام‌های رسول( 31 ساله )، حسین ( 30 ساله)، مجید ( 32 ساله ) و وحید ( 31 ساله ) شناسایی و تحت تعقیب قضایی – پلیسی قرار گرفتند که نهایتاً دو تن از متهمین بنام‌های وحید و مجید توسط پلیس کشور ژاپن دستگیر شدند؛ در ادامه اقدامات پلیسی جهت دستگیری دو متهم دیگر پرونده ، از سوی پلیس ژاپن به پلیس بین الملل اعلام شد که دو متهم دیگر پرونده بنام های "رسول" و "حسین" تنها پس از گذشت چند ساعت از ارتکاب جنایت ، از کشور ژاپن خارج شده و رسول به ایران و حسین به کشور ایتالیا متواری شده اند.

با توجه به متواری شدن احدی از متهمین ( حسین ) به کشور ایتالیا، هماهنگی های لازم از طریق پلیس بین الملل انجام و سومین متهم پرونده در کشور ایتالیا دستگیر می شود؛ آخرین متهم پرونده بنام "رسول" نیز که پس از ورود غیرقانونی به ایران، زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده بود ، در آخرین مخفیگاهش در شهرستان تنکابن شناسایی، روز پنجشنبه 7 مرداد امسال دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.

رسول پس از انتقال به اداره دهم ویژه قتل صراحتا به مشارکت در قتل مقتول اعتراف و عنوان داشت: من به مدت 11 سال است که در کشور ژاپن در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارم تا اینکه من و شرکایم جهت گسترش فعالیت خود اقدام به خرید یک خط تلفن گوشی تلفن همراه از مقتول به مبلغ 4 میلیارد تومان کردیم که خریداران موادمخدر برای خرید مواد با آن تماس می گرفتند ؛ پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه کم شدن تعداد تماس های گوشی ( تعداد خریداران موادمخدر ) شدیم! که با پیگیری موضوع مشخص شد مقتول با تعدادی از خریداران تماس گرفته و شماره جدیدش را به آنها داده و این خریداران دیگر برای خرید مواد با شماره خریداری شده توسط من و شرکایم تماس نمی گرفتند. در چندین نوبت به مقتول اخطار کردیم که از این کار دست بردارد و یا پول خط را بازپس بدهد اما او زیر بار نمی رفت.

رسول در خصوص روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت: به بهانه خرید مواد - از طریق تعدادی از خریداران مواد - با مقتول قرار ملاقات گذاشتیم؛ زمانیکه مقتول بر سر قرار حاضر شد و با ما روبرو شد ، به سرعت اقدام به فرار کرد و ما نیز با دو دستگاه خودرو سواری به تعقیب او پرداختیم ؛ با ایجاد تصادف عمدی، ماشین میلاد را از جاده اصلی خارج کردیم و میلاد مجبور به توقف در حاشیه خاکی جاده شد.

قبل از آنکه میلاد موفق به پیاده شدن از ماشین شود، من و شرکایم ( سه متهم دیگر پرونده ) به سمت ماشین حمله ور شدیم که میلاد به سمت ما شمشیر و اسلحه کمری کشید ؛ با شمشیر ضربه ای به دست میلاد زدیم که باعث شد تا اسلحه از دستش جدا شود ؛ نهایتا طی یک درگیری ، هر کدام از ما چهار نفر با ضربات متعدد شمشیر و چوب به سمت میلاد حمله ور شده و پس از ارتکاب جنایت هر چهار نفر از محل متواری شدیم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر سه متهم پرونده در اختیار پلیس ژاپن قرار دارند که با توجه به تابعیت ایرانی متهمین، اقدامات قانونی جهت تحویل گرفتن این سه متهم در حال پیگیری است و چهارمین متهم پرونده نیز با قرار بازداشت قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.