۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
نماینده ولی فقیه در سپاه:

فتنه‌گر را باید تکان داد تا ریزش کند/ وقتی این اتفاق افتاد، او دیگر به صورت یک قهرمان متجلی نمی‌شود

انتظار بود برخی افراد عبرت بگیرند و از فتنه‌گران تبری بجویند اما با کمال تأسف شاهد بودیم کسانی که در فتنه دستی داشتند عذرخواهی نکردند و عبرت نگرفتند.
کد خبر : ۳۱۳۸۴۱
صراط: خبرگزاری میزان در مصاحبه ای با حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده رهبرمعظم انقلاب در سپاه پاسداران از قول او نوشت: امروز شاهد هستیم که متاسفانه برخی عناصری که در فتنه نقش داشتند و به نحوی از انحاء در آن جریان برانداز موثر بودند در مسندها به کار گرفته شده‌اند و یا با آنها خیلی دوستانه و محبت آمیز رفتار می‌شود.

حضرت موسی، سامری را نه اعدام کرد و نه آزاد گذاشت

وی با اشاره به فتنه سامری در امت موسی(ع) گفت: یک فتنه‌گر به نام سامری در امت موسی فتنه عظیمی را به پا کرد و چند ده هزارنفر را به انحراف کشاند؛ در آن زمان حضرت موسی این فرد را نه اعدام کرد و نه آزاد گذاشت بلکه بر اساس برخی نقل‌ها، او را نفی بلد و تبعید کرد.
 
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه در دوران پیامبر اکرم (ص) نیز اتفاقات و فتنه‌هایی به وقوع پیوست،گفت: در زمان فتح مکه برخی تصور می‌کردند پیامبر اکرم(ص) عده‌ای از کفار را اعدام خواهند کرد، اما در آن زمان پیامبر فرمود امروز روز رأفت و بخشش است.

عنصر فتنه‌گر را باید تکان داد تا ریزش کند

وی با بیان اینکه دین اسلام به دنبال هدایت انسان‌ها به سمت اخلاق و معنویت است، تصریح کرد: ضرورت دارد تا ماهیت عناصر جریان فتنه برای افرادی که ناآگاهانه و از روی هیجانات مقطعی به سمت فتنه‌گران می‌روند، تبیین شود؛ برخی از اندیشمندان معتقدند جریان و عنصر فتنه‌گر را باید تکان داد تا ریزش کند، وقتی این اتفاق افتاد، هواداران این جریان از ماهیت آن آگاه می‌شوند و نتیجتاَ فرد فتنه‌گر به صورت یک قهرمان در جامعه متجلی نمی‌شود  و چهره کاریزماتیک مصنوعی خود را از دست می‌دهد و منزوی می‌شود.

دین اسلام  بر رأفت توأم با حکمت و مصلحت استوار است

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه بنای دین اسلام  بر رأفت توأم با حکمت و مصلحت استوار است، اظهار کرد: حاکمیت مبتنی بر ارزش‌های دینی در موارد و مقاطعی که لازم است با جریان و عناصر فتنه با صلابت برخورد می‌کند و وقتی فتنه فروکش کرد به دنبال قهر و غلبه و انتقام ‌جویی نمی‌رود.

رویکرد رهبر معظم انقلاب در مواجهه با عناصر فتنه‌گر

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به رویکرد رهبر معظم انقلاب در مواجهه با عناصر فتنه‌گر، تصریح کرد: معظم له در مواجهه با جریان فتنه ابتدا با رأفت برخورد کردند و فرمودند هر کس اعتراضی دارد اعلام کند و سپس وقتی احساس فرمودند عده‌ای تن به قانون نمی‌دهند و به هر قیمتی بنا دارند انقلاب را به کمک اجانب با چالشی جدی مواجه کنند با صلابت برخورد کردند و مقابل این جریان ایستادند.

انتظار بود برخی افراد از فتنه 88 عبرت بگیرند

وی افزود: پس از فروکش کردن جریان فتنه بار دیگر نقش تدبیر،حکمت،مصلحت و رأفت اسلامی مشاهده شد؛ البته انتظار بود برخی افراد عبرت بگیرند و از فتنه‌گران تبری بجویند اما با کمال تأسف شاهد بودیم کسانی که در فتنه دستی داشتند نه تنها عذرخواهی نکردند و عبرت نگرفتند بلکه همچنان درجهت حمایت از آن جریان در حال کار هستند.

متاسفانه با برخی از عناصری که در فتنه نقش داشتند، دوستانه و محبت آمیز رفتار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که متاسفانه برخی عناصری که در فتنه نقش داشتند و به نحوی از انحاء در آن جریان برانداز موثر بودند در مسندها به کار گرفته شده‌اند و یا با آنها خیلی دوستانه و محبت آمیز رفتار می‌شود.

وی تصریح کرد: فردی که پس از وارد آوردن خسارت‌های بیشمار به نظام و جامعه از زندان آزاد شده بود، از سوی برخی منتسبان به دولت مورد استقبال قرار گرفت؛ باید گفت اینگونه رفتار با خطی مشی برگزیده شده از سوی نظام ناهمخوان است.
برچسب ها: صراط سعیدی فتنه