۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

قبل از هفته پنجم دربی تبریز را برگزار می‌کنیم

کد خبر : ۳۱۳۸۵۰
با اینکه طبق تقویم سازمان لیگ، دو تیم ماشین‌سازی و تراکتورسازی باید در هفته چهارم به مصاف هم بروند اما دبیر هیئت فوتبال تبریز می‌‌گوید که می‌خواهند زمان این دیدار را تغییر دهند.

جواد ششگلانی در مورد شرایط دربی بزرگ تبریز به  تسنیم گفت: برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم، به این شکل است که برنامه این بازی را از هفته چهارم تغییر دهیم و به قبل از شروع هفته پنجم منتقل کنیم.

وی افزود: در واقع چاره‌ای به غیر از این برای‌مان وجود ندارد چون ورزشگاهی که بتواند از تماشاگران پرشور دو تیم میزبانی کند، در تبریز نداریم و باید زمانی این بازی برگزار شود که ورزشگاه یادگار امام (ره) آماده و مهیا شده باشد.

ششگلانی عنوان کرد: این استادیوم قرار است در هفته اول شهریور ماه تکمیل شده و تحویل ما شود. در آن زمان، لیگ تعطیل است و از 19 شهریورماه دوباره استارت می‌خورد. ما می‌خواهیم دربی تبریز را در تاریخ 12، 13 یا 14 شهریورماه برگزار کنیم که هم ورزشگاه آماده شود و هم از ایجاد فشار بر روی دو تیم جلوگیری کنیم. کارها انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دبیر هیئت فوتبال تبریز در خصوص شرایط دربی بزرگ تبریز در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر اظهار داشت: با اینکه این دو تیم تماشاگران بسیار زیاد و پرشوری دارند اما هیچ حساسیتی بین‌شان دیده نمی‌شود و این دربی را به چشم یک اتفاق ورزشی می‌بینند. ما هم مدیریت می‌کنیم تا همه چیز مهیای یک رقابت سالم ورزشی و فوتبالی باشد.

ششگلانی در پاسخ به این سوال که چرا دیدار ماشین‌سازی و گسترش در ورزشگاه اختصاصی گسترش برگزار می‌شود، گفت: چاره‌ای به غیر از این نداشتیم. ورزشگاه تختی به عنوان استادیوم ماشین‌سازی در این فصل معرفی شده اما اصلا شرایط میزبانی در لیگ برتر را ندارد و با توافقاتی که انجام شد، ماشین‌سازی در ورزشگاه خانگی گسترش مقابل این تیم قرار می‌گیرد.

وی در نهایت با اشاره به روند مطلوب بهبود وضعیت چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) گفت: همه چیز به خوبی پیش می‌رود. چمن آماده شده و نیاز به زمان دارد تا مشکلاتش به صورت کامل حل شود. تا یک ماه دیگر، کاملا آماده خواهد بود. در مورد سکوها نیز قول‌هایی گرفته‌ایم تا قسمت‌های آسیب دیده را ترمیم کنیم و یک ورزشگاه شیک و بدون ایراد را برای میزبانی از بازی‌های لیگ برتر داشته باشیم.