۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

حذف نام شهدا از خیابان‌های زاهدان

در حالی شهرداری زاهدان یک سال پیش اقدام به حذف تابلوهای مزین به نام شهدا کرد که وعده نصب این تابلوها را در کمترین زمان داده بود.
کد خبر : ۳۱۵۸۲۷

صراط: در حالی شهرداری زاهدان یک سال پیش اقدام به حذف تابلوهای مزین به نام شهدا کرد که وعده نصب این تابلوها را در کمترین زمان داده بود.

به گزارش عصرهامون، یک سال پیش بود که شهرداری زاهدان تابلوهای مزین به نام شهدا را از سطح شهر جمع آوری کرد تا کوچه های شهر گمنام شوند.

حذف نام شهدا از کوچه و خیابان های شهر زاهدان سبب اعتراض مردم شهر شد به طوری که پس از آن مسئولین وعده دادند هر چه سریعتر این موضوع را رفع می شود؛ حال یک سال از وعده مسئولین گذشت.
در تماسی که در روز های اخیر برخی از خانواده شهدا با این پایگاه خبری داشتند خواستار پیگیری این موضوع از پایگاه خبری عصرهامون شدند.
 
حذف تابلو مزین به نام شهدا بدون هماهنگی بنیاد شهید صورت گرفته است
جهت پیگیری این موضوع خبرنگار ما در مراجعه ای که به بنیاد شهید و امور ایثار گران استان داشت، موسی زنجانی رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات این سازمان گفت: استارت و نصب تابلوهای مزین به نام شهدا سال 90 خورد که در مساعدت هایی که با تهران داشتیم 300 تابلو تقبل و در سطح شهر نصب شد.
وی ادامه داد: در هماهنگی هایی که در زمان حسین زهی شهردار آن زمان انجام شد 300 تابلو توسط شهرداری در سطح شهر نصب شد.
زنجانی با بیان اینکه نصب تابلوهای سطح شهر از وظایف شهرداری است، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف کلیه ادارات استان است.
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید استان گفت: پس از یک سال از نصب تابلوها شهرداری به دلیل نصب تابلوهای جدید در سطح شهر بدون هماهنگی با بنیاد شهید اقدام به حذف تابلوهای شهدا کرد .
وی ادامه داد: بهتر بود شهرداری زاهدان پیش از اقدام به حذف تابلو های شهدا تابلوهای جدید را حاضر سپس تابلوهای قدیمی را از سطح شهر جمع آوری می کرد تا سبب دلخوری خانواده شهدا نشود.
زنجانی در ادامه افزود: کلیه اطلاعات و تصاویر آماده است در تماس هایی هم که با کمالی رابط شهرداری منطقه یک جهت دریافت این اطلاعات داشتیم وی تا کنون مراجعه نکرده است.
 
تا پایان شهریور ماه تابلوهای جدید نصب می شوند
کمالی رابط شهرداری منطقه یک شهرداری زاهدان در خصوص عدم مراجعه به بنیاد شهید گفت: به دلیل مراجعه 2 خانواده شهید که درخواست نصب تابلو داشتند آن ها را به بنیاد ارجاع دادیم تا مدارکشان را تحویل دهند لذا مراجعه نکردم.
وی ادامه داد: چهارشنبه برای تحویل مدارک به بنیاد مراجعه می کنم و سپس اطلاعات را تحویل سازمان ترافیک جهت آماده سازی می دهم چرا که مدیر اجرای طرح این سازمان است.
کمالی افزود: از آنجایی که این اطلاعات به تهران ارسال می شود احتمال اینکه پایان ماه تابلوهای مزین به شهدا در سطح شهر نصب شوند، است.
رابط شهرداری منطقه یک شهرداری زاهدان دلیل حذف تابلو های قدیمی را کیفیت پایین و آفتاب سوختگی خواند و بیان کرد:  این تابلوها نمای شهر را زشت کرده بود.
وی تصریح کرد: کمتر از 20 تابلو در سطح شهرداری منطقه یک زاهدان است که ان شالله تا پایان ماه نصب می شود.