۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
تصمیمی علیه همسایه شمالی

افزایش موشک‌های بالستیک کره جنوبی

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند این کشور قصد دارد تعداد موشک‌های بالستیک خود موسوم به موشک‌های هیونمو را برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ افزایش دهد.
کد خبر : ۳۱۷۱۱۴
 صراط: رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند این کشور قصد دارد تعداد موشک‌های بالستیک خود موسوم به موشک‌های هیونمو را برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ افزایش دهد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد: سئول قصد دارد تعداد موشک‌های هیونمو خود را برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ افزایش دهد.
 
یک مقام به یونهاپ گفت: کره جنوبی برای تکمیل طرح مقابله با تهدیدهای کره شمالی نیاز به در اختیار داشتن تعداد موشک‌های بالستیک بیشتری دارد.
 
به گفته یک منبع خبری تامین تعداد بیشتری از موشک‌های کوتاه برد هیونمو به ویژه مدل‌های 2A و 2B  به سئول در خنثی کردن تهدیدهای پیونگ یانگ کمک کنند.
 
در این گزارش همچنین عنوان شد که اضافه کردن نوع جدیدی از موشک بالستیک به زرادخانه کره جنوبی با برد 497 مایل باعث تقویت ظرفیت سئول برای پوشش همه اراضی کره شمالی خواهد شد.
 
موشک‌های هیونموی 2A و 2B هر کدام به ترتیب 186 و 310 مایل برد دارد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز