۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
با سوال ۷ نماینده صورت گرفت

احضار ظریف به مجلس/ 2 دیپلمات فرانسوی و انگلیسی در غرب کشور چه می‌کردند؟

۷ نماینده از ظریف درباره علت حمایت وزارت خارجه از ۲ دیپلمات فرانسوی و انگلیسی که در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی بوده‌اند،‌ پرسیده‌اند.
کد خبر : ۳۱۸۲۲۱
صراط: سوال ۷ نماینده مجلس از ظریف درباره علت حمایت وزارت خارجه از ۲ دیپلمات فرانسوی و انگلیسی که در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی بوده‌اند،‌ تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

به گزارش فارس، ۷ نماینده مجلس شورای اسلامی سوال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را با موضوع علت حمایت از دو دیپلمات فرانسوی و انگلیسی که در سفر به مرزهای غرب کشور در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی بوده‌اند، تحت عنوان هماهنگ بودن با وزارت خارجه، تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر و جواد کریمی قدوسی نمایندگان مردم مشهد و کلات، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌‌کریم و هاچر چنارانی نماینده مردم نیشابور در شرح سوال خود از محمدجواد ظریف تصریح کردند:

«جناب آقای وزیر خارجه

روز گذشته 26 مرداد 95 رایزن فرهنگی سفارت فرانسه و کاردار دوم دولت خبیث انگلیس بدون هیچ گونه توجیهی به مرزهای امنیتی جمهوری اسلامی در غرب کشور سفر می‌کنند و با دوربین‌های خود از استحکامات نظامی و پادگان‌های سپاه و ارتش عکسبرداری می‌کنند و فرماندهان و مسئولین اطلاعات سپاه، آنها را متوقف و دوربین‌های آنها را که از مراکز امنیتی جمهوری اسلامی عکس گرفته‌اند، ضبط می‌نمایند.

* چرا اجازه سفر به دو دیپلمات به نقطه‌ای که دشمن می‌کوشد عناصر داعش را از آن به داخل نفوذ دهد، می‌دهید؟ *

جناب آقای ظریف

صریحاً به ملت ایران توضیح دهید که چرا به دو دیپلمات از دو کشوری که بیشترین دشمنی را بعد از شیطان بزرگ آمریکا با ملت ایران داشته‌اند، وزارت خارجه اجازه سفر به یک نقطه حساس و امنیتی که دشمن تلاش می‌کند عناصر داعش را از این نقاط به داخل کشور نفوذ دهد، اجازه سفر می‌دهید و در رسانه‌ها زمانی که به اطلاع عموم، برخورد با این دو دیپلمات را می‌دهند، وزارت خارجه بلافاصله عکس‌العمل انجام می‌دهد و می‌گوید این سفر با حمایت و هماهنگی ما بوده است».
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
۱۵
۹
با حمایت و هماهنگی وزارت خارجه اجازه میدهند که جاسوسان فرانسوی و انگلیسی از مراکز نظامی حساس کشور فیلم برداری و عکسبرداری نمایند عجب تدبیری !! عجب امیدی !!
روحانی مچکریم !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
۱۸
۸
ظریف باید بخاطر دادن ویزا به این جاسوسان وسهل انگاری در این قضیه استیضاح و برکنار شود چرا امنیت ملی ایران مهمتر از هر چیزی است که توسط وزارت خارجه نادیده گرفته شده است .
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
۱۰
۳
اين توجيه وزارت خارجه كلي ادمو مي خندونه بعد اينكه ديدن ديپلمات ها جاسوسي ميكردن ميگن با اطلاع ما جاسوسي ميكردن پس شما در وزارت خارجه .......تشريف داريد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
۹
۳
میخوان امانت رو سالم تحویل بدن ...