۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
صفار هرندی:

مخالفت اصولگرایان برای تعامل با دنیا دروغ است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مخالفت اصولگرایان و حزب‌اللهی‌ها برای تعامل با دنیا یک دروغ بزرگ است.
کد خبر : ۳۱۸۵۴۶
صراط: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مخالفت اصولگرایان و حزب‌اللهی‌ها برای تعامل با دنیا یک دروغ بزرگ است.

به گزارش فارس، محمدحسین صفار هرندی عصر امروز در همایش سالانه ائمه جماعات و فعالان مساجد استان لرستان که به مناسبت روز جهانی مساجد در حسینیه حبیب‌بن‌مظاهر در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی بسیار از نمازهای پرشور کشور در خیابان‌ها برگزار می‌شد ولی پس از وقوع انقلاب و تاثیرگزاری آن مردم با حضور و مشارکت خود در مسجدسازی تلاش کردند.

وی تصریح کرد: امروز دنیای سکولار به دنبال این است که دو  عرصه مالی و معنوی زندگی که به هم پیوسته‌اند را از هم جدا کند و تأکید دارند که مردم تنها در مساجد و کانون‌های مذهبی به امورات دینی خود بپردازند و دین و مذهب را وارد عرصه زندگی شخصی خود نکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز موفق‌ترین ائمه جماعات کسانی هستند که اعضای هیات امنای مساجد را از جوانان بسیجی‌،‌ دلسوز و انقلابی انتخاب کرده و در امورات مساجد دخالت مستقیم داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروز وضعیت مساجد کشور از لحاظ پاکیزگی و آراستگی بهتر از گذشته اما علاوه بر توجه به آراستگی ظاهری مساجد توجه به روح و محتوای آن امری ضروری است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه مسجد برای این ایجاد شده تا مومنان به خط شده و نور و خوبی را اشاعه کنند گفت: از بین 70 هزار مسجد موجود در کشور بیش از 40هزار مسجد آن فعال است و هیچ تشکیلات حزبی در جهان وجود ندارد که این میزان گستردگی تشکیلات انسجام مردمی را داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: قوی‌ترین احزاب عالم هم هرگز نمی‌توانند قدرت راه‌اندازی این همه کانون‌های حزبی را داشته باشند.

وی افزود: مسجد نخستین کانون اصلی گردهمایی مومنان است و باید گفت مسجد سنگر حزب‌الله بوده و هست.

مشاور فرهنگی کل سپاه پاسداران یادآور شد: ائمه جماعات به عنوان فرماندهان بزرگ مساجد هستند، از این رو باید حضوری پرشور در مساجد داشته باشند، و امام راحل کسی بود که مساجد را از انزوای پیشین در آورد و به جامعه ملحق کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روز به‌روز گرایش دینی در دنیا گسترده می‌شود و مردم باایمان با حفظ موازین شرعی خود در بزرگترین مجامع دنیا حضور می‌یابند، گفت: امسال در بازی‌های المپیک شاهد بودیم که دختران یا زنان مسلمان که به مقام قهرمانی رسیده بودند با حجاب روی سکوی قهرمانی می‌رفتند، این در حالی است که تا 20 سال گذشته هیچ‌گونه صحنه‌ای در این زمینه وجود نداشته است.

صفار هرندی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا شد که جامعه ما مطابق دین و شریعت ساخته شود و سیمای شهرها از پلیدی‌ها پاک شد و امروز در سردرب‌های سینماها دیگر تصاویر مستهجن دیده نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود اصولگراها و حزب‌اللهی‌ها مخالف تعامل با دنیا هستند یک دروغ بزرگ است و اگر امروز حزب‌اللهی‌ها،‌ اصولگرایان، پیروان ولایت و رهبری دلسوزی می‌کنند این بدان معنا نیست که نمی‌خواهند با دنیا تعامل برقرار شود.

صفارهرندی ادامه داد: امام راحل در این خصوص فرمودند که ما با همه دنیا می‌خواهیم رابطه داشته باشیم جز دو کشور اسرائیل و رژیم آپارتاید وقت آفریقای جنوبی و پس از آن فرمودند که آمریکا هم اگر آدم شود با او هم رابطه داریم، از این رو باید مطابق دستور اسلام با دنیا رابطه برقرار کنیم، اما نباید آلوده شده و عزت خود را از دست دهیم.

وی در خصوص برجام نیز گفت: بر اساس گفته رییس بانک مرکزی برجام تاکنون تقریبا حاصلی نداشته و ما امروز وارد دور برجام شده‌ایم و حسن ظن خود را نشان دادیم و به فرموده مقام معظم رهبری در جاهایی نیز نرمش نشان دادیم که البته قهرمانانه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این در حالی است که در برخی کارها طرف مقابل باید از تحریم‌ها چشم‌پوشی کند و آنها را بردارد، اما امروز 6 ماه از دوره اجرایی کردن برجام گذشته و طرف مقابل به قول خود عمل نکرده و این نیز سودی برای ایران اسلامی نداشته است.