۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

اولین جمعیت "چند همسری" در عربستان!

روزنامه الحیات چاپ لندن از تاسیس اولین جمعیت "تعدد زوجات" (چند همسری) در عربستان خبر داد.
کد خبر : ۳۱۸۶۶۳
صراط: روزنامه الحیات چاپ لندن از تاسیس اولین جمعیت "تعدد زوجات" (چند همسری) در عربستان خبر داد.

به گزارش العالم، عطاالله العبار بنیانگذار جمعیت "تعدد زوجات" به روزنامه الحیات گفت که درخواست رسمی تاسیس این جمعیت را به وزارت کار عربستان داده است، و همچنان در انتظار دریافت مجوز است.

العبار تأکید کرد که چندین پزشک، مهندس، عالم دینی و استاد دانشگاه را نیز برای عضویت در این جمعیت، جذب کرده است.

وی تصریح کرد: درخواست من در دبیرخانه وزارت کار ثبت شد، و منتظر مجوز هستم.

عطاالله العبار گفت: هدف از تشکیل این جمعیت، تشویق مردان به چند همسری و تشویق زنان به قبول کردن این موضوع است، زیرا این کار یکی از مهمترین ابزارها برای مقابله با مجرد ماندن دختران و بی همسری زنان بیوه و مطلقه است.

اعلام خبر تاسیس جمعیت تعدد زوجات در عربستان واکنش های مردمی به همراه داشت. کاربران در شبکه اجتماعی تویتر، هشتگی را ایجاد کردند که شاهد اختلاف نظر درباره این خبر بود؛ به گونه ای که برخی از تشکیل آن حمایت و برخی نیز با آن مخالفت کردند.

"عوض القرنی" مبلغ مشهور سعودی در واکنش به این موضوع گفت: "تشویق دیگران به تعدد زوجات بدون بررسی وضعیت و شخصیت آنان کار اشتباهی است، ولی هرکسی هم که با موضوع چند همسری مخالفت کند گناهکار است، زیرا این کار او برخلاف دین و عقل است."

وی افزود: "باید به صورت عاقلانه با مسألۀ چند همسری برخورد کرد، زیرا این کار برای همۀ افراد مناسب و شایسته نیست؛ البته این کار راهی برای حل مشکلات بسیاری از انسان‌ها است."

زنی به نام "خلود العتیبی" در صفحۀ تویتر خود نوشت: "هر روز بر نفرت من از سعودی‌ها افزوده می‌شود، احساس می‌کنم که آنان انسان‌های مریض، بیمار روانی و فاسد هستند."

کاربری به نام "حمد التویجری" با استقبال از این طرح گفت: "ابتکار زیبایی است و امیدواریم که در همه مناطق و شهرها و استانها شاهد آن باشیم."

"عبدالله المحلفی" هم در صفحۀ تویتر خود خاطرنشان کرد: "باید از مؤسس این جمعیت قدردانی کنیم."
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز