۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

اتهام آزار جنسی به سران فاکس نیوز

کد خبر : ۳۱۸۷۸۰
صراط: یکی از مجریان سابق شبکه «فاکس‌نیوز» با مطرح کردن دادخواستی، تأکید کرده است که مدیران این شبکه، به دلیل افشای فساد اخلاقی یکی از مدیران ارشد فاکس‌نیوز او را تنبیه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندریا تانتاروس» از مجریان سابق شبکه فاکس‌نیوز، طی دادخواستی روز دوشنبه (دیروز)، مدیران ارشد این شبکه را متهم کرد که به دلیل شکایت در خصوص آزار و اذیت‌های جنسی «راجر آیلز» او را تنبیه کرده‌اند.

آیلز بنیانگذار و رئیس و مدیر اجرایی سابق «فاکس‌نیوز» و «گروه استودیوی تلویزیونی فاکس» است که در ژوئیه 2016 به دلیل اتهامات مربوط به آزار و اذیت جنسی مجبور به استعفا شد.

وی مشاور رسانه‌ای رؤسای‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا از جمله «ریچارد نیکسون»، «رونالد ریگان» و «جورج بوش» بود و در اولین دور مبارزات انتخابات شهردار‌ها به عنوان مشاور رسانه‌ای «رودی جولیانی» شهردار اسبق نیویورک‌ فعالیت می‌کرد.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد، دادخواست تانتاروس در دیوان عالی ایالت نیویورک‌ در «منهتن» مطرح شده است. این دادخواست، تازه‌ترین مورد از مجموعه شکایاتی است که از زمستان سال گذشته علیه مدیران ارشد فاکس نیوز مطرح شده است.

پارسال فاکس‌ مدعی شد که تانتاروس با نوشتن یک کتاب بدون اجازه شبکه، در واقع قرارداد استخدام را نقض کرده است.

در دادخواست تانتاروس آمده است: «نقاب دروغین شبکه فاکس‌نیوز به عنوان مدافع ارزش‌های سنتی خانواده است، اما پشت پرده، همچون یک طرفدار عمارت‌های بزرگ الواطی و تحریک‌کنندگان جنسی عمل می‌کند که در ارعاب، بی‌شرمی و گستاخی و زن‌ستیزی غوطه‌ور شده است».

شبکه فاکس‌نیوز گفته است که در خصوص این خبر اظهار نظر نمی‌کند.

آیلز ماه گذشته بعد از آن مجبور به استعفا شد که «گرچن کارلسون» مجری سابق فاکس‌نیوز در دادخواستی گفت که به دلیل پاسخ رد به درخواست‌های غیراخلاقی آیلز اخراج شده است.

در ماه آوریل، وکیل ارشد فاکس، تانتاروس را متهم کرد که ادعاهای جعلی درباره آزار جنسی مطرح کرده تا بتواند در پرونده نقض قرارداد استخدامی، از آن به عنوان اهرم برای خود استفاده کند.

«جود برستین» وکیل تانتاروس گفته است که پرونده نوشتن کتاب بهانه‌ای بوده است که شبکه فاکس از آن برای ساکت کردن موکلش استفاده کرده است.

برستین می‌گوید فاکس نیوز به تانتاروس پیشنهاد داده است که اگر از ادعاهایش علیه آیلز صرف نظر کند، مبالغی را به او پرداخت می‌کند.

در دادخواست تانتاروس آمده است که آیلز تنها متهم این پرونده نیست و گفته که احتمالاً او متهم درجه یک است، اما معاونانش نیز، بر روی اقدامات وی سرپوش قرار می‌دادند و تلاش داشتند که از طریق تهدید، تحقیر و انتقام، تانتاروس را ساکت کنند.
برچسب ها: صراط آزار جنسی