۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

مذاکره چند ایرانی در تل‌آویو درباره دوران پسابرجام

گرچه هویت این دسته از ایرانی‌هایی که به سرزمین اشغالی سفر کرده‌اند، باید محرمانه بماند، اما دو کارشناس صهیونیستی که با این افراد دیدار کرده‌اند، در خصوص برآمد این نشست، توضیحاتی ارائه دادند.
کد خبر : ۳۱۸۸۱۴
صراط: «مرکز امور عمومی جروزالم» گزارش داد که گروهی از ضدانقلاب‌های ایرانی، سال گذشته میلادی به صورت مخفیانه به سرزمین اشغالی سفر کرده‌ و در خصوص ایران در دوران پسابرجام با مقامات رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

به گزارش فارس، مرکز امور عمومی جروزالم (JCPA) گزارش کرد، بعد از برجام (JCPOA) در سال 2015، گروهی از مخالفان نظام ایران با محققان این مرکز صهیونیستی برای بحث درباره ایران در دوران پسابرجام دیدار کرده‌اند.

طبق این گزارش، گرچه هویت این دسته از ایرانی‌هایی که به سرزمین اشغالی سفر کرده‌اند، باید محرمانه بماند، اما دو کارشناس صهیونیستی که با این افراد دیدار کرده‌اند، در خصوص برآمد این نشست، توضیحاتی ارائه دادند.

«آوی داویدی» یکی از مشاوران ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور مربوط به ایران، درباره این نشست گفت: «هدف این تحقیق، ایجاد یک گفت‌وگو میان محققان و کارشناسان اسرائیلی و محققان ایرانی خارج از ایران (دیپلمات‌های سابق، انقلابیون سابق و رهبران دانشجویی، فعالان حقوق مدنی و محققان که خانواده برخی از آن‌ها هنوز در ایران به سر می‌برند و برخی از آنها بسیار در خارج از ایران فعالیت دارند) بود. ما می‌خواستیم بررسی کنیم که هر دو طرف که نگرانی مشابهی برای منطقه دارند، تغییرات و تحولات بعد از برجام در خاورمیانه و سطح بین‌الملل را چگونه می‌بینند و ارزیابی می‌کنند».

وی در خصوص نشست مخالفان ایرانی با محققان صهیونیستی گفت: «اکثر شرکت‌کنندگان معتقدند که به محض بهبود وضعیت اقتصاد و جایگاه ایران در سطح بین‌الملل، تهران از تعهدات و وظایف خود، عقب می‌نشیند. آن‌ها (مخالفان ایرانی) معتقدند که این رژیم به طور خاص از هرگونه میل به دستیابی هر نوعی از سلاح‌های هسته‌ای، دست بردار نیست.»

طبق گزارش این مرکز، مسائلی همچون امور اقتصادی و وضعیت‌ سیاسی از جمله محورهایی بوده که مخالفان ایرانی با مقامات اسرائیلی در میان گذاشته‌اند.

یکی از مسائلی که در این نشست در سرزمین اشغالی به بحث گذاشته شده است، مسئله آینده روابط رژیم صهیونیستی و ایران بوده است که یک کارشناس صهیونیستی در اینباره گفت: «فرصت بحث درباره اوضاع خاورمیانه در عرصه بین‌المللی و به ویژه خود ایران میان پژوهشگران اسرائیلی و کارشناسان ایرانی نه تنها جالب بلکه حائز اهمیت است، زیرا اثباتی بر این موضوع است که مردم ایران و اسرائیل، منافع مشترکی دارند. ما می‌توانیم در این خصوص بحث‌هایی داشته باشیم».
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز