۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

کره‌شمالی مرزش را مین‌گذاری کرد

کره شمالی با آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا، منطقه غیرنظامی میان این کشور با همسایه جنوبی خود را مین گذاری کرد.
کد خبر : ۳۱۸۹۴۳
صراط: کره شمالی با آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا، منطقه غیرنظامی میان این کشور با همسایه جنوبی خود را مین گذاری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، کره شمالی به دنبال بالاگرفتن تنش ها منطقه غیرنظامی میان این کشور با همسایه جنوبی خود را مین گذاری کرد.

رویترز به نقل از خبرگزاری یونهاپ وابسته به کره جنوبی اعلام کرد: پس از آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی به مین گذاری در منطقه غیر نظامی میان دو کره (DMZ) مبادرت ورزیده است.

مین گذاری کره شمالی در نزدیکی روستای صلحِ «پانمونجُم» (Panmunjom) به انجام رسیده که بنا به اعلام خبرگزاری رویترز توسط دو کره و همچنین نظامیان مستقر آمریکایی در این منطقه کنترل می شود.

لازم به ذکر است، رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی روز گذشته در واکنش به رزمایش نظامی آمریکا و همسایه جنوبی این کشور اعلام کرد که کره شمالی آمادگی لازم برای اقدام پیشگیرانه هسته ای در برابر این دو کشور را دارد.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره شمالی در این باره آمده بود: جنگ افروزان هسته ای باید در ذهن داشته باشند که اگر کوچکترین نشانه ای از تخاصم علیه ما در خشکی، دریا و هوای کره شمالی به نمایش گذاشته شود و حاکمیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، منشأ آن تحرکات را با حمله هسته ای پیشگیرانه با خاکستر یکسان خواهیم کرد.

گفتنی است، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را از دیروز با وجود هشدارهای کره شمالی آغاز کردند.

این چهل و نهمین رزمایش سالانه «اولچی فریدام» است و ٤٨٠ هزار نفر از بخش های نظامی و غیر نظامی دو کشور در آن شرکت می کنند و بخشی از آن مربوط به رزمایش مشترک شبیه سازی رایانه ای جهت مقابله با حملات کره شمالی است.