۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
لاریجانی در پاسخ به اخطار ادیانی:

روسیه از یکسال قبل آماده پرداخت وام با سود ۲ درصد به ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه از یکسال قبل برای پرداخت وام با سود ۲ درصد به ایران اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر : ۳۱۸۹۸۸
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه از یکسال قبل برای پرداخت وام با سود ۲ درصد به ایران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 80 قانون اساسی و در جریان برسی پیشنهاد مربوط به دریافت وام 5 میلیارد دلاری ایران از روسیه برای پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت: آنچه که در تبصره الحاقی به اصلاحیه قانون بودجه سال 95 کشور برای اخذ وام به مبلغ 5 میلیارد دلار از دولت روسیه بیان شده است، دارای نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیش‌نیازهای اخذ این وام به لحاظ سیاست خارجی و اضطرار دولت برای اخذ این وام به چه دلیل در لایحه بیان نشده و در کمیسیون بیان شده است؟ این تصمیم برای نخستین بار است که توسط مجلس شورای اسلامی اتخاذ می‌شود، نمایندگان ملت به دولت اجازه می‌دهند که از دولت روسیه وام اخذ کنند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر ادیانی توضیح داد: طبق متن صریح قانون، تصمیم مجلس دارای ارجحیت است و دولت توانایی اجرای این قانون را ندارد، مگر آنکه مجلس تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: آنچه که بیان نمودید اشکال قانون اساسی نیست و برداشت شخصی شما از قانون است، البته بهتر بود که دولت در قالب لایحه این درخواست را مطرح می‌کرد، از حدود یکسال پیش دولت روسیه اعلام کرده بود که قادر است وام با کارمزد 2 درصد را به ایران بپردازد، نمایندگان اگر مخالفتی دارند می‌توانند به این پیشنهاد رأی ندهند، نمایندگان موافق و مخالف این پیشنهاد نظراتشان را بیان کردند و تصمیم نهایی در این باره با مجلس شورای اسلامی است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز