۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

تکذیب بازداشت عضو تیم مذاکره‌کننده

"عبدالرسول دری اصفهانی" عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، بازداشت خود را به دلیل جاسوسی تکذیب کرد.
کد خبر : ۳۱۹۰۳۲
صراط: وزارت خارجه به ادعاي كريمي قدوسي در مورد حضور فردی دستگیر شده در هیات همراه ظریف، واکنش نشان داد.

بهرام قاسمی، سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اظهار داشت: سخنان منتشر شده در یکی از رسانه های کشور به نقل از آقای کریمی قدوسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور فرد دستگیر شده در هیات  همراه وزیر محترم امور خارجه در سفر اخیر به کشور ترکیه ادعائی بی پایه و اساس، بی ربط، کذب محض و قولی غلط است.

بهرام قاسمی افزود: چگونه ممكن است آقاي قدوسي كه نمايندگي مردم محترم و صادق مشهد مقدس را در مجلس محترم شوراي اسلامي بر عهده دارند، در عصر ارتباطات گسترده كه دسترسي به اطلاعات صحيح پیرامون يك سفر سياسي بسيار سهل و آسان است به خود اجازه مي دهد مطالبی غلط را عجولانه و بدون هیچ گونه بررسي اولیه بيان كند.بی شک علل و انگیزه های آشکار و نهان اظهار چنین سخنان بی اصل و اساسی کاملا واضح و روشن است.

وی افزود: وزارت امور خارجه با مدنظر قرار دادن مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به اینگونه دروغ پردازی های واهی و بازی های سیاسی ناصواب را ندارد و تاکید می کند که عده ای معدود نباید منافع و امنیت ملی را قربانی اهداف و اغراض زودگذر جناحی و شخصی خود کنند.

تکذیب بازداشت عضو تیم مذاکره‌کننده

دری اصفهانی: بازداشت نشده ام

همچنین "عبدالرسول دری اصفهانی" عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، بازداشت خود را به دلیل جاسوسی تکذیب کرد.

به گزارش عصرایران، قبل از این جواد کریمی قدوسی (نماینده مشهد) مدعی بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به دلیل جاسوسی شده بود.

برخی رسانه ها نیز مدعی شده بودند نام این فرد دری اصفهانی است.

حالا دری اصفهانی در مصاحبه با سایت خبری "بانک مردم" این اتهامات را تکذیب کرده و گفته است که آزاد است.

"دری اصفهانی" در این مصاحبه با مضحک خواندن اخبار حاشیه‌ای علیه خود گفت: من که دارم با شما صحبت می‌کنم در بانک مرکزی هستم و بازداشت نشدم.  من تمام وجودم را برای اعتلای ایران تقدیم کرده‌ام. تمام تلاش من در طول عمر خدمت به ایران و اعتلای کشورم بوده و خواهد بود.
 
وی افزود: تمام این مطالبی که در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شده کذب محض است و نمی‌دانم این خبررسانی‌ها چرا و با چه هدفی انجام می‌شود.