۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
طرح‌های مضحک شهرداری در آستانه انتخابات

از "پلاک طلایی" مرتضی طلایی تا "تهران آباد" معصومه آباد

با نزدیک شدن به پایان دوره شورای شهر چهارم و زمان برگزاری انتخابات، شهرداری تهران تلاش خود را برای انتخاب مجدد نمایندگان حامی خود در شورا به کار گرفته است.
کد خبر : ۳۱۹۰۴۷
صراط: با نزدیک شدن به پایان دوره شورای شهر چهارم و زمان برگزاری انتخابات، شهرداری تهران تلاش خود را برای انتخاب مجدد نمایندگان حامی خود در شورا به کار گرفته است.

به گزارش صراط، در این راستا، شهرداری با طرح‌های غیرکارشناسی و عجیبی از سوی نمایندگان مذکور موافقت کرده که جای هیچ گونه تردیدی برای تبلیغاتی بودن آنها را باقی نمی گذارد به طوری که تعدادی از این طرح ها حتی به نام نمایندگان پیشنهاددهنده ثبت شده تا پیاده سازی آنها در شهر، در نهایت به اقدامی تبلیغاتی برای نمایندگان مذکور تمام شود.

به طور مثال، طرحی با محوریت مرتضی طلایی با نام پلاک طلایی در تهران در حال اجرا است!

بر اساس این طرح، جشنواره ای با عنوان "پلاک طلایی" با مشارکت شورایاری های محلات برگزار می شود که در آن، مالکین ساختمان‌های مسکونی تشویق می شوند ضمن پاکسازی و حذف زواید قابل رویت ساختمانهای مسکونی، به بهسازی نمای منازل خود اقدام کنند.

در این جشنواره پس از بررسی عکس ها از سوی شورایاری محلات، داوری نهایی در دبیرخانه صورت می‌گیرد و پس از انتخاب نماهای برتر با اهدای جایزه نقدی و لوح تقدیر، پلاک طلایی سازمان زیباسازی شهر تهران به صورت نمادین به مالکین برنده اعطا می شود.

نام گذاری و نوع اجرای جشنواره به گونه ای است که هدفی جز شبکه سازی و عضوگیری از اعضای شورایاری‌ها با محوریت مرتضی طلایی در آن دیده نمی شود. حضور مرتضی طلایی در مراسم جشنواره مذکور موید این امر است.

از
مرتضی طلایی در جشنواره پلاک طلایی

در اقدامی دیگر، یک کانال تلگرامی با عنوان "تهران آباد" – یادآور نامِ معصومه آباد - راه اندازی شده که هدفی جز حمایت از شهردار تهران و تخریب اعضای غیرهمسو در شورای شهر ندارد!

ردِ معصومه آباد در این کانال به وضوح به چشم می خورد. او اخیرا در پستی اینستاگرامی از بسته های تشویقی وزارت راه برای بافت های فرسوده انتقاد کرده که کانال مذکور نیز آن را پوشش داده است.

از
معصومه آباد در کانال تهران آباد

با روندی که در شهرداری تهران در پیش گرفته شده، بعید نیست در روزهای آینده شاهد اجرای طرح های دیگری به نام دیگر اعضای همسو با قالی باف در شورای شهر باشیم. شهرداری تهران که در دوران فعالیت خود به ویژه در دوره چهارم شورا، با ابهامات مالی فراوانی مواجه بود، توضیحی درباره میزان بودجه های اختصاص داده شده برای طرح هایی مانند پلاک طلایی نداده است.