۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

فتوای مشترک داعش و منافقین

مشابهت های داعش و منافقین به قدری در حال افزایش است که بیش از پیش مشخص می‌شود که هدایت هر دو جریان از یک اتاق فکر در حال انجام است.
کد خبر : ۳۱۹۰۵۶
صراط: مشابهت های داعش و منافقین به قدری در حال افزایش است که بیش از پیش مشخص می‌شود که هدایت هر دو جریان از یک اتاق فکر در حال انجام است.

به گزارش دیده‌بان، از زمان شکلگیری جریان تکفیر با محوریت داعش در عراق و سوریه همواره مشابهت های تشکیلاتی، عقیدتی و عملیاتی ای میان داعش و گروهک تروریستی منافقین نمایان شده است.

این مسئله در برهه هایی مانند حضور ترکی فیصل(از بنیانگذاران و حامیان مستقیم جریان تکفیر در منطقه) در همایش منافقین پررنگ تر شده است.

در آخرین اخبار مربوط به داعش گفتنی است که یکی از مفتی های این گروهک جنایتکار با تأسی از منافقین، فتوایی را صادر کرده است

ابومقدم المصری اذعان نموده است که"اموال شرکت های خارجی حتی در کشورهای مسلمان عربی،اگر در اختیار داعش قرار بگیرد،حلال است"

این فتوا در دهه 1370 توسط مسعود رجوی برای اعضای تشکیلات منافقین در راستای اهداف سازمان تعریف شده بود.

منافقین در همین راستا یک بخش درونی تحت عنوان"بخش مایحتاج در اروپا" را راه اندازی نمودند و وظیفه اعضای سازمان این بود تا هر چیزی را می توانند از فروشگاههای اروپایی سرقت کنند.سپس هرچه برای آنها مصرف نداشت را به عراق بفرستند.

در آن دوره استدلال رجوی این بود که "چون غرب یها مستکبرند،دزدی از آنها حلال است.

مشابهت های داعش و منافقین به قدری در حال افزایش است که هر ذهن عاقلی را بدین مسئله هدایت می کند که هدایت هر دو جریان از یک اتاق فکر در حال انجام است.