۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

آیا پوتین روزنامه‌های آمریکایی را هک کرد؟

با آغاز تحقیقات اف‌بی‌آی در خصوص زمینه فعالیت روزنامه نیویورک تایمز، روسیه به هک کردن نشریات آمریکایی متهم شده است.
کد خبر : ۳۱۹۰۶۰
صراط: با آغاز تحقیقات اف‌بی‌آی در خصوص زمینه فعالیت روزنامه نیویورک تایمز، روسیه به هک کردن نشریات آمریکایی متهم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وبسایت اکسپرس؛ محققان آمریکایی معتقدند آخرین حملات صورت گرفته علیه نشریه نیویورک تایمز بخشی از موج گسترده‌تر حملات سایبری بوده و از سوی روسیه صورت گرفته است.

مسئولان آمریکایی در این باره اظهار کرده‌اند: "محققان باور دارند هکرهای روسی سازمان های خبری را به عنوان بخشی گسترده تر از حملات هکری، هدف قرار داده‌اند. ارگان های مرتبط با حزب دموکراتیک نیز در همین راستا مورد حمله قرار گرفته‌اند."

مسئولان اطلاعاتی باور دارند سازمان های جاسوسی روسیه دو حزب جمهوری خواه و دموکرات را قبل از انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر مورد حمله قرار داده‌اند.

آیلین مورفی، سخنگوی نشریه نیویورک تایمز، در این باره اظهار کرد: "همانند بیشتر سازمان‌های خبری ما در برابر حملات احتمالی هکرها هوشیار هستیم. برای مقابله با حملات احتمالی راه های بسیاری وجود دارد، از جمله همکاری با سازمان های امنیتی و قانونی. در حال حاضر نمی توانیم در خصوص هیچ تلاش خاصی که برای نفوذ به نشریه صورت گرفته، اظهارنظر کنیم."

مسئولان آمریکایی باور دارند سازمان های خبری به دلیل اطلاعات خبرنگاران و روابط آن ها در میان اهداف اصلی حملات هکری قرار دارند.

این اولین بار نیست که آمریکا تحت حملات سایبری از سوی هکرهای خارج از کشور قرار گرفته است. در سال 2013 گروه "ارتش الکترونیک سوریه" به نشریه نیویورک تایمز و سایر منابع خبری حمله کرد. هکرهای چینی نیز در همان سال به این نشریه نفوذ کردند.