۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

پرداخت یارانه به غیرنیازمندان دولت را «مجرم» می‌کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نسبت به دلیل حذف قید الزام در بند «ب» تبصره 14 قانون بودجه سال 95 کل کشور که بر حذف یارانه‌بگیران تاکید دارد، گفت: حذف این قید به دلیل کاهش فشار بر دولت بود.
کد خبر : ۳۱۹۰۶۳
صراط: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نسبت به دلیل حذف قید الزام در بند «ب» تبصره 14 قانون بودجه سال 95 کل کشور که بر حذف یارانه‌بگیران تاکید دارد، گفت: حذف این قید به دلیل کاهش فشار بر دولت بود.

محمد حسینی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس امروز بند «ب» تبصره 14 قانون بودجه سال 95 کل کشور را حذف کرد، اظهار داشت: این تبصره تاکید داشت که اگر دولت به افرادی که غیر نیازمند هستند، یارانه پرداخت کند، مجرم شناخته خواهد شد.

وی افزود: از این بند به دلیل کاهش فشار بر دولت و همچنین حذف عنوان مجرمیت بود، چرا که در مجلس گذشته این تبصره برای ایجاد الزام حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند تصویب شده بود که مورد بازنگری قرار گرفت.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف یارانه‌بگیران کار بسیار مشکلی است، تصریح کرد: امکان دارد در جریان حذف یارانه‌بگیران،‌ برخی افراد به ناحق حذف شده و برخی افراد نیز به دلیل عدم وجود بانک‌های اطلاعاتی دقیق حذف نشوند.

وی افزود: درآمد مردم و شناسایی میزان آن کار بسیار دشواری است و اگر این بند «ب» در تبصره 14 حذف نمی‌شد، قطعا دولت در صورت ادامه پرداخت یارانه به ثروتمندان مجرم شناخته می‌شد.