۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

اردوغان "صالح مسلم" را تهدید کرد +عکس

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صبح امروز در جریان سخنرانی خود پیرامون ورود نیروهای نظامی این کشور به خاک مناطق شمالی سوریه رسما رهبر شبه نظامیان تجزیه طلب کرد سوریه را تهدید کرد.
کد خبر : ۳۱۹۱۳۱
صراط: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صبح امروز در جریان سخنرانی خود پیرامون ورود نیروهای نظامی این کشور به خاک مناطق شمالی سوریه رسما رهبر شبه نظامیان تجزیه طلب کرد سوریه را تهدید کرد.

به گزارش مشرق، اردوغان در واکنش به اظهارات صالح مسلم دبیر کل حزب به اصلاح دموکراتیک کردهای سوریه (پی.وای.دی) مبنی بر شکست دادن ارتش ترکیه به مانند داعش و نظام سوریه! به وی هشدار داد که مراقب حرف زدن خود باشد چرا که اوضاع در شمال سوریه و منطقه در حال تغییرات بنیادین است. ناظران معتقدند که ورود ترکیه به جرابلس با هدف جلوگیری از ایجاد کردستان واحد در سوریه در طول نوار مرزی این کشور با ترکیه صورت گرفته است.

اردوغان

همزمان جو بایدن (معاون اوباما) به نیروهای YPG شاخ نظامی حزب دموکراتیک خلق کرد سوریه هشدار داد اگر این نیروها خواهان حمایت مجدد آمریکا هستند باید غرب رود فرات را ترک کنند و حسب اطلاعات منتشر شده بلافاصله این نیروها منطقه را ترک کرده اند. با ورود نیروهای ترکیه به منطقه عملا کمربندی که کردها بدنبال ایجاد آن در شمال سوریه بودند نیز از بین رفته است.