۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

نوبخت: دولت جلوی تداوم گرانی‌ها را گرفت

سخنگوی دولت با اشاره به آثار سوء تحریم‌ها در کشور گفت: دولت جلوی تداوم گرانی‌ها را گرفت.
کد خبر : ۳۱۹۱۳۶
صراط: سخنگوی دولت با اشاره به آثار سوء تحریم‌ها در کشور گفت: دولت جلوی تداوم گرانی‌ها را گرفت.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت اظهار داشت: برای هر حرکتی که ما را بتواند از وضعیت موجود به وضعیت ایده‌آل برساند، انگیزه و امید نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت و ماموریت را بر عهده گرفت که همه تلاش‌های جهانی بر این بود که این امید را از مردمان ما به وسیله تحریم‌های سخت و ظالمانه‌ای که آثار آن در اقتصادمان ظاهر شده بود بگیرد.

وی ادامه داد: پیش از تحریم‌ها درآمد ایران بیش از 119 میلیارد دلار بود ولی بعد از تحریم‌ها این رقم به حدود 60 میلیارد دلار رسید که رقم واقعا پایینی است ولی ما به یاری خداوند توانستیم بخشی از این موارد را رفع کنیم.

سخنگوی دولت علت تحریم‌ها و قطعنامه‌ها را ادعای غرب مبنی بر نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران دانست و گفت: با اقداماتی که توسط دولت یازدهم صورت گرفت، آژانس رسما اعلام کرد که فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و رسما دلیلی برای ادامه قطعنامه‌ها وجود نداشت.

نوبخت با اشاره به اینکه اگر به جای 6 قطعنامه 60 قطعنامه هم علیه ایران اجرا می‌شد مردم از آرمان‌های خود بر نمی‌گشتند، گفت: با این وجود باید قبول کرد که تحریم آثار سویی بر اقتصاد کشور داشت.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ما نمی‌گوییم که توانستیم اجناس را ارزان کنیم ولی توانستیم جلوی گرانی را بگیریم و رشد منفی اقتصادی کشور را به 4 و چهار دهم درصد مثبت برسانیم که از ارزش بالایی برخوردار است.