۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶

دلیل حذف «ایستاده ایم۲» از یوتیوب

شفاه گفت: شرکت CHBK یک شرکت خدماتی در حوزه حق کپی رایت و طرف قرارداد با سایت یوتیوب است که اساسا نسخه اصلی موزیک ویدئو نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» توسط باشگاه فیلم سوره به این شرکت برای صیانت ارائه شده است.
کد خبر : ۳۱۹۱۸۱
صراط: شفاه گفت: شرکت CHBK یک شرکت خدماتی در حوزه حق کپی رایت و طرف قرارداد با سایت یوتیوب است که اساسا نسخه اصلی موزیک ویدئو نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» توسط باشگاه فیلم سوره به این شرکت برای صیانت ارائه شده است.

محمدرضا شفاه تهیه کننده نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» در گفت و گو با فارس درباره خبر حذف این کلیپ از سایت یوتیوب به دلیل کپی بودن موسیقی آن گفت: ادعای کپی بودن ملودی این نماهنگ کذب است و حذف نسخه های جعلی از این نماهنگ در سایت یوتیوب توسط شرکت CHBK و به خواست ما انجام می گیرد.

وی افزود: درواقع شرکت CHBK یک شرکت خدماتی در حوزه حق کپی رایت و طرف قرارداد با سایت یوتیوب است که اساسا نسخه اصلی موزیک ویدئو نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» توسط باشگاه فیلم سوره به این شرکت برای صیانت ارائه شده و این شرکت به نمایندگی از ما، موظف به شناسایی و حذف نسخه های غیرمجاز از اثر در این سایت است.

مدیرعامل باشگاه فیلم سوره با تاکید بر آنکه ملودی و تنظیم نهایی این اثر برعهده آقای امید روشن بین بوده و کپی نبوده است؛ ادامه داد: طی این قرارداد باشگاه فیلم سوره در سایت یوتیوب کانال رسمی دارد و چنانچه هر شخص حقیقی یا حقوقی غیر از ما این اثر را در یوتیوب آپلود کند، جهت رعایت حق کپی رایت از طرف CBHK بلاک و حذف می شود.

شفاه افزود: هم اکنون نماهنگ «ایستاده ایم 2» با کیفیت FullHD و با سه زبان عربی، انگلیسی و اسپانیولی در صفحه رسمی باشگاه فیلم سوره در یوتیوب در دسترس مخاطبان بین المللی قرار دارد.

وی درباره نقدهایی که به نماهنگ نسبت داده شده گفت: به نظرم درباره این نماهنگ و در حق سازندگانش جفاها و ظلم هایی روا شد. در شرایطی که این نماهنگ فارغ از انتقادات بعضا درستی که از سوی برخی دوستان دلسوز صورت می گیرد با استقبال خوبی مواجه شده و تماس های زیادی از سوی جبهه مقاومت، مدیران تلویزیونی لبنان و عراق و... داشته ایم که از ساخت کلیپ قدردانی کردند. همه کسانی که به صورت مستقیم یا به صورت نیابتی با آمریکا و هم پیمانان آن ها (اسرائیل)   نبرد می کنند از این کلیپ احساس غرور و رضایت دارند. انسان های آزاده ای که درخط مقدم مبارزه قراردارند با این اثر ارتباط خوبی برقرار کردند و وظیفه ماست سعی کنیم چنین کارهایی دیده و جهانی شود.

تهیه کننده «ایستاده ایم، تا آخرین قطره خون» خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم مظلومیت مردم ایران را با تاکید بر ایرانی بودن به صورت یک جریان راه بیاندازیم و ان شالله شاهد ساخت نمونه های دیگری از این نماهنگ از سوی هنرمندان جنوب آمریکا، آفریقا، عرب و... برای گستردگی  فریاد استکبارستیزی  باشیم. این کلیپ می تواند گام مهمی باشد برای این که مسیر پیموده و هموار شود.

مدیر باشگاه فیلم سوره درباره هزینه ساخت این نماهنگ گفت: درباره هزینه این اثر حاشیه هایی گفته می شود که لازم است بگویم نمونه ای مشابه این نماهنگ اساسا در ایران تجربه نشده بود و به تایید بسیاری از علاقمندان، این اثر به لحاظ جلوه های بصری و فنی قابل اعتناء است. به جرات می توانم بگویم تجربه اخیر که با همت دوستانم شکل گرفته است در ایران نمونه ندارد و ما به عنوان اولین کسانی که دست به چنین خلقی می زنیم، باید هزینه این نخستین بار بودن را بدهیم.

وی افزود: الحمدلله حوزه هنری مردانه پای این کار ایستاد و هزینه های روحی و روانی تیم تولید و حمایت کننده ما، باعث می شود تا راه برای دوستانی که علاقمند به فعالیت در این حوزه ها هستند، باز شود و باید فعالیت کنیم تا راه باز شود تا این نوع آثار که برد رسانه ای گسترده ای در شبکه های مجازی دارد به وفور ساخته و در خدمت انقلاب قرار گیرد.

شفاه در ادامه تاکید کرد: البته آنچه که امروز به لحاظ پروداکشن سینمایی اثر شاهدش هستیم، تاکنون در عرصه نماهنگ تجربه نشده و همین امر باعث شده دوستان نقدهایی به هزینه نماهنگ داشته باشند. پیش از این نماهنگ ها با چند تصویر ساده و خواننده ارائه می شد، اما در این کار همانگونه که قابل مشاهده است بسیاری از هزینه ها به دلیل استفاده از تجهیزات و امکاناتی است که کمتر در نماهنگ استفاده شده و بخشی از هزینه ها برای آماده سازی جلوه های ویژه رایانه ای و بصری و نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای ایجاد فضای مناسب نماهنگ مصروف شد. تولید این اثر در حاشیه خلیج فارس در قشم با استفاده از پرده کروماکی برای تولید صحنه های کامپوزیت در تصویر آن هم در روزهای کوتاه بهمن بخشی از سختی های تولید این نماهنگ بود.

وی نهایتا گفت: راه انتقاد همواره از سوی منتقدان باز بوده اما متوجه باشیم گاهی با لحن  و نوع نقدمان مانع از فرصت عرضه این اثر جهانی نشویم و راه را برای تعامل این اثر با مخاطب خود نبندیم. ما هرچه در توان داشتیم برای ارائه بهتر این کار هنری صرف کردیم و امیدواریم تاثیر درستی بر مخاطب داشته باشد.