۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

وزیر اقتصاد: انبارهای فولاد خالی شد

وزیر اقتصاد و دارایی از کاهش واردات بی‌رویه از ۷۵ میلیارد به ۴۲ میلیارد دلار در دولت یازدهم خبر داد و گفت: برآورد میزان قاچاق هم ۲۵ میلیارد دلار بود که به ۱۵ میلیارد دلار رساندیم ولی هنوز قابل قبول نیست.
کد خبر : ۳۱۹۲۰۸
صراط: وزیر اقتصاد و دارایی از کاهش واردات بی‌رویه از ۷۵ میلیارد به ۴۲ میلیارد دلار در دولت یازدهم خبر داد و گفت: برآورد میزان قاچاق هم ۲۵ میلیارد دلار بود که به ۱۵ میلیارد دلار رساندیم ولی هنوز قابل قبول نیست.

به گزارش تسنیم از تبریز، علی طیب نیا صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به طرح دولت برای احیای 7000 واحد تولیدی گرفتار رکود کشور‌ اظهار داشت: جلسات منظمی در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار شده و دستگاه‌های تابعه را مکلف به حل مشکلات مالی سرمایه در گردش این واحدها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شاخص های اقتصادی فعلی نشان از رو به بهبود بودن دارد، افزود: ما روی 5 درصد هدفگذاری کرده‌ایم، ضمن اینکه بر اساس اطلاعات اعلامی مرکز آمار، از ابتدای امسال 4.4 درصد رشد داشته‌ایم و نشان می‌دهد تا آخر سال می‌توانیم به 5 درصد برسانیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در بهار امسال نرخ رشد همه بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات رشد مثبت بوده است، گفت: شرکت‌های بزرگ موجود در بورس نیز از سودآوری و تولید بیشتر حکایت دارد و امروز در بورس به ثبات رسیده‌ایم چراکه در دو سال گذشته نوساناتی داشتیم و بالاخره با عملکرد خوب دولت کنترل شد.

طیب نیا با اشاره به اینکه واحدهای برزگ تولیدی مثل فولاد، انبارهای خود را خالی کرده و فروخته‌اند، ابراز داشت: در بخش مسکن نیز زمینه رونق به وجود آمده و با تسهیلات اعطایی که افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته، شاهد افزایش تقاضا و در نتیجه رونق مسکن خوهیم بود.

وی از کاهش واردات بی‌رویه از 75 میلیارد به 42 میلیارد دلار در دولت یازدهم خبر داد و گفت: برآورد میزان قاچاق هم 25 میلیارد دلار بود که به 15 میلیارد دلار رساندیم ولی هنوز قابل قبول نیست.

وزیر اقتصاد، با اشاره به اینکه کشفیات قاچاق افزایش 4 برابری داشته است، تصریح کرد: اموالی هم که به اموال تملیکی تحویل داده شده نیز 2.5 برابر افزایش یافته است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز