۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

عراقچی: یک ثانیه غنی‌سازی را تعطیل نکردیم

معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه در برجام به حق مسلم خود رسیدیم، گفت: در انتهای مذاکرات و برجام ما هیچ توقف‌سازی در برنامه هسته‌ای نداشتیم و حتی یک روز یا یک ثانیه غنی‌سازی را تعطیل نکردیم.
کد خبر : ۳۱۹۲۶۵
عراقچی: یک ثانیه غنی‌سازی را تعطیل نکردیم
صراط: معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه در برجام به حق مسلم خود رسیدیم، گفت: در انتهای مذاکرات و برجام ما هیچ توقف‌سازی در برنامه هسته‌ای نداشتیم و حتی یک روز یا یک ثانیه غنی‌سازی را تعطیل نکردیم.

به گزارش فارس از مشهد، عباس عراقچی در همایش «برجام گذشته، حال و آینده» که پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای مصلی‌نژاد برگزار شد، گفت: هدف اول ما در مذاکرات هسته‌ای، برنامه‌ هسته‌ای و دوم تحریم‌ها بود.

وی با بیان اینکه به دنبال تثبیت حق مسلم خود در برخورداری از حق انرژی هسته‌ای بودیم، افزود: این همان حقی بود که در برابر کاستی‌ها، مشکلات و تحریم‌ها کوتاه نیامدیم و می‌خواستیم به دنیا نشان دهیم که این حق مسلم ما است و اینکه نیاز داریم یا نداریم بحث دیگری است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همه پس از برجام متفق‌القول این را تأکید کردند که برجام حق هسته‌ای ما را تأیید می‌کند، تصریح کرد: بالاترین و الزام‌آور‌ترین قطعنامه‌های دنیا قطعنامه شورای امنیت در فصل هفت است که در این رابطه 6 قطعنامه علیه ما صادر کرده بودند و این قطعنامه‌ها برای آنها به منزله وحی مُنزل بود.

عراقچی از الزام همه کشورها در مورد کمک نکردن به برنامه‌های هسته‌ای ایران با قطعنامه‌های شورای امنیت خبر داد و گفت: اما در انتهای مذاکرات و برجام ما هیچ توقف‌سازی در برنامه هسته‌ای نداشتیم و حتی یک روز یا یک ثانیه غنی‌سازی را تعطیل نکردیم و قطعنامه‌‌های شورای امنیت را با صدور قطعنامه هفتم باطل کردیم.

وی با تأکید بر اینکه دنیا پس از برجام به حق مسلم انرژی هسته‌ای ما احترام می‌گذارد و آن را تأیید کرده است، افزود: اگر بخواهیم ببینیم که به هدف خود رسیدیم نشان آن این است که دیگر در راهپیمایی‌ها این شعار در بین مردم تکرار نمی‌شود و همه به این نتیجه  رسیده‌اند که به این حق خود رسیده‌ایم.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز