۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

واکنش نادران به قراردادهای جدید نفتی‌

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عده‌ای باشگاه نفت و نیرو برای مدیریت نفت کشور درست کرده‌اند، گفت: باید انقلابی اساسی در نظام مدیریتی کشور انجام گیرد و دولتی تراز انقلاب اسلامی سرکار بیاید.
کد خبر : ۳۱۹۲۶۷
صراط: نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عده‌ای باشگاه نفت و نیرو برای مدیریت نفت کشور درست کرده‌اند، گفت: باید انقلابی اساسی در نظام مدیریتی کشور انجام گیرد و دولتی تراز انقلاب اسلامی سرکار بیاید.

به گزارش تسنیم از قم، الیاس نادران در در جلسه مجمع اصولگرایان ولایی که در مسجد مصطفی خمینی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور شاهد پیشرفت‌های اساسی بودیم که دست ما در قدرت بازدارندگی در عرصه‌های فناوری بالا باشد، اظهار داشت: این عرصه‌ها به ما فرصت حرف زدن با دشمن از موضع بالا را داد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمانی که تحریم‌ها به‌نظام فشار آورد و شک ارزی به کشورمان وارد شد، افزود: این مسائل در سال 91 و 92 بود که سبب شد تا کارشناسان ما بر این باور باشند که تحریم‌ها بین 10 تا 15 درصد بر اقتصاد داخلی بیشتر مؤثر نیست و همین افراد حرف خود را در دولت آقای روحانی پس گرفتند.

نادران بابیان اینکه نسبت ما با اقتصاد بین‌الملل در حل مسائل اقتصاد داخلی بیش از 10 الی 15 درصد بیشتر نیست و عمده مشکل به سوء مدیریت در اقتصاد داخلی برمی‌گردد، گفت: اگر قرار باشد که در برابر نظام بین‌الملل این قطع‌نامه‌های ظالمانه را بپذیریم کشور در مدار همان دوره سازندگی و اصلاحات پیش می‌رفت.

وی بابیان اینکه آنچه امروز دولت در قالب برنامه ششم توسعه به مجلس تحویل داده ادامه همان چیزی است که در برنامه چهارم به دنبال آن بودند، خاطرنشان کرد: بارها از قول آمریکایی‌ها شنیده‌اید که باید به دنبال برجام یک، دو و سه برویم و تمام سوءتفاهم‌های خود را با جمهوری اسلامی حل‌وفصل کنیم.

نادران بابیان اینکه تکامل‌یافته‌ترین مسیر سیاست‌های اقتصادی کشور در قالب اقتصاد مقاومتی در اسفند 1392 به دولت ابلاغ شد، گفت: تمام آسیب‌شناسی‌های اقتصاد کشور، ظرفیت شناسی‌ اقتصاد کشور و نقاط نفوذ کشور در 24 بند نوشته شد ادعای دولت این است که ما بر اساس اقتصاد مقاومتی عمل کردیم اما سؤال اساسی از دولت این است که اگر این سیاست‌ها ابلاغ نمی‌شد دولت در حوزه اقتصادی چه می‌کرد که امروز نمی‌کند؟

وی بابیان اینکه نمی‌توان مبانی اقتصاد سرمایه‌داری را در مبانی اقتصاد دینی که امروز در قالب اقتصاد مقاومتی تبلوریافته است را عملی کرد، خاطرنشان کرد: تا این مسیر اصلاح نشود مشکلات اساسی اقتصادی حل نمی‌شود و آنچه دولت در حال انجام است در مسیر رشد کشور نیست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور گفت: برخی می‌گویند ما به دنبال آن هستیم که اقتصاد، سیاست را اداره کند به این معنا که پولدارهایی که منافع آن با منافع نظام سرمایه‌داری گره می‌خورد هم سیاست خارجی و هم سیاست داخلی ما را اداره کنند که یکی از این امور قراردادهای نفتی است.

نادران بابیان اینکه تمام مذاکرات در تمام این قراردادهایی که در حال انجام است باید ثبت و به اطلاع مردم برسد، افزود: در قرارداد دارسی که بنا بود در پایان 60 سال تمام تأسیسات نفت انگلیس ایران بشود این امتیاز از دولت ایران گرفته شد و برای 30 سال دیگر این قرارداد تمدید شد در زمان رضاشاه امتیازهای بسیاری از انگلیس گرفته شد.

وی بابیان اینکه قرارداد نفتی قراردادی است که 7 سال برای اکتشاف، 25 سال برای بهره‌برداری و بعداً نیز قابل تمدید تا زمان نامعلوم است، گفت: حال سؤال این است که دولت‌های بعد از دولت روحانی چگونه می‌توانند با این قرارداد نفتی برخورد کند؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی از مدیران گفت: در مجلس هفتم قانون نوشته شد که دارایی مسئولان نظام تا سطح استاندار باید به اطلاع عموم برسد اما عده‌ای نگفتند که این کار نشود در این مسیر مقاومت کردند و سنگ‌اندازی‌هایی را داشتند.

نادران بابیان اینکه عده‌ای باشگاه نفت و نیرو برای مدیریت نفت کشور درست کرده‌اند، افزود: باید انقلابی اساسی در نظام مدیریتی کشور انجام گیرد و دولتی تراز انقلاب اسلامی سرکار بیاید.