۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

جهانگیری: منتقدان ادب را رعایت کنند

معاون اول رییس‌جمهور در عین حال با بیان این‌که «دولت از انتقاد سازنده استقبال می‌کند» گفت: منتقدان در بیان انتقاد باید آداب و ادب انتقاد را رعایت کنند.
کد خبر : ۳۱۹۳۰۷
صراط: معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به سودجویی‌های انجام شده و مشکلات قانونی در این حوزه گفت: باید با فساد سیستمی به‌شدت مبارزه کرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان از تاکید ویژه رئیس دولت اعتدال در مبارزه با فساد خبر داد و اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر چند نکته اساسی کشور تاکید ویژه‌دای دارند که بهبود معیشت مردم از مهمترین آن‌هاست. برای بهبود در معیشت مردم راهی جز ایجاد تحرک در چرخ اقتصادی کشور نیست.

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده نسبت به دولت تصریح کرد: در این شرایط دشوار که اقتصاد کشور با آن روبرو است، دولت همواره از سوی برخی گروه‌ها و افراد مورد آماج حملات قرار می‌گیرد.

وی با برشمردن برخی دستاوردهای دولت یازدهم نیز افزود: دستاوردهای دولت تدبیر و امید در چنین شرایط ویژه و خاصی بسیار قابل توجه بوده است و نباید از سوی افراد نادیده گرفته و برخلاف آن تبلیغ شود.

معاون اول رییس‌جمهور در عین حال با بیان این‌که «دولت از انتقاد سازنده استقبال می‌کند» گفت: منتقدان در بیان انتقاد باید آداب و ادب انتقاد را رعایت کنند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم توجه به اقتصادمقاومتی نیز تصریح کرد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در این شرایط، برای کشور بسیار کارساز و حیاتی است.

وی بابیان این‌که «در همه سال‌های گذشته اتکا کشور به نفت بسیار زیاد بوده است» تصریح کرد: مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی این است که کاری کنیم که کشور در مقابل تکانه‌های اقتصادی بیرونی مقاوم شود.

جهانگیری از تحریم‌ها به مثابه جنگ تمام‌عیار بر علیه ایران یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی می‌خواهد اقتصاد کشور را به سمتی ببرد که در مقابل تکانه‌های خارجی مقاوم شده و آسیب جدی نبیند.

وی با بیان این‌که «دولت تدبیر و امید برنامه دقیقی برای کشور و خصوصا بخش تولید و اقتصاد دارد» گفت: تمرکز اول دولت یازدهم بر به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای بود که این توفیق با هدایت‌های رهبری معظم به دست آمد.

معاون اول رئیس‌جمهور، با بیان این‌که «برجام زیرنظر رهبری به سرانجام رسید» افزود: رهبری معظم انقلاب به مسئولان کشور اعتماد کامل دارند و روابط بین آن‌ها نزدیک و همراه با اعتماد و اطمینان است.

وی به مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی اشاره و اظهار کرد: در این مذاکرات نیز رهبری معزز انقلاب به مسئولان کشور آزادی عمل داده بودند و در همه موارد هم همین‌گونه است؛ لذا اگر ایرادی هم باشد گوشزد می‌فرمایند.

وی با اشاره به آخرین دیدار دولتمردان با رهبری معظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار نیز صراحتا فرمودند که ما به‌طور کامل به مسئولان کشور و دیپلمات‌های ایرانی اعتماد و اطمینان داریم و همواره از آن‌ها حمایت می‌کنیم لیکن طرف مقابل بدعهدی‌هایی دارد و لذا باید هوشیار باشیم.

جهانگیری از کاهش تورم به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های اصلی دولت روحانی نام برد و افزود: تورم یکی از مسائل عمیق در کشور است. کاهش چشمگیر تورم نتیجه برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه دولت است. بالاخره تلاش‌های دولت با وجود شرایط خاص حاکم بر فضای اقتصادی جواب داد و تورم به زیر 10 و اخیرا در آخرین ماه به حدود 8درصد رسید که دستاورد بزرگی برای این دولت است.

وی با بیان این‌که «ایجاد تحرک در اقتصاد مابعد رکود سخت است» گفت: گام بعدی دولت برای موفقیت بیشتر در این بخش از طریق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که «ما با یک انباشت مطالبات مردمی روبرو هستیم» افزود: کار و اشتغال یکی از اساسی ترین مطالبات مردم است؛ چراکه کشور ما علاوه بر تعداد زیاد بیکاران سابق در این چند سال نیز 800 هزار نفر به بیکاران افزوده شده است و دولت باید برای همه این‌ها اشتغال ایجاد کند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی در بهترین شرایط در کشور مطرح شد»، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در این شرایط می‌تواند در صورت اجرایی شدن در اقتصاد کشور، تحرک ایجاد کند.

وی با اذعان به این‌که «ایران امروز امن‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه است» افزود: ما قدردان نعمت این امنیت هستیم.