۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

وزیر دفاع: رانش زمین تهدیدی جدی است

عقل و منطق ما حکم می‌کند که این منابع و ذخایر را کمتر استفاده کرده و بیشتر بهره‌بری کنیم.
کد خبر : ۳۱۹۳۰۹
صراط: وزیر دفاع با بیان اینکه امروز رانش‌ها و نشست زمین یک تهدید جدی است، گفت: عقل و منطق ما حکم می‌کند که این منابع و ذخایر را کمتر استفاده کرده و بیشتر بهره‌بری کنیم.

به گزارش فارس از شهرضا، سردار دهقان در مراسم افتتاحیه سردخانه دنا با اشاره به شعار سال اظهار کرد: باید در راستای تحقق معنای این شعار قدم برداشت و این شعار را به پلاکاردها و ابتدای سخنرانی سخنرانان محدود نکرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه تجربه دهه‌های گذشته نشان داده است که استکبار و صهیونیسم جهانی با هر اراده ملت ما مقابله می‌کنند، خاطرنشان کرد: ذات و ماهیت انقلاب ما با ذات و ماهیت نظام سلطه برخورد دارد و این جنگ و تعامل یک امر پایدار است.

سردار دهقان با بیان اینکه ساده‌انگاری است اگر باور کنیم که سطح تعامل ما با سطح تعامل نظام سلطه برابر می‌شود، عنوان کرد: زمانی آنها در مقابل ما همکاری می‌کنند که مطمئن شوند تمام اقدامات آینده آنها قادر به تأثیرگذاری بر ملت ما نخواهد بود.

وی با بیان اینکه آنها بخش دفاعی ما را در طول 8 سال دفاع مقدس ارزیابی کردند، گفت: این ملت با دست خالی و تکیه بر توانمندی‌های خود برای خودش پیروزی رقم زد.

وزیر دفاع ادامه داد: پیروزی که ما کسب کردیم این بود که نگذاشتیم دشمن به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا کند.

سردار دهقان با بیان اینکه دشمن پس از زمینه دفاعی، زمینه‌های فرهنگی ما را مدنظر خود قرار داد، اظهار کرد: هر روز در گوشه و کنار کشور مشاهده می‌کنیم که جوانان ما حضور پررنگ‌تری در شعائر دینی دارند.

وی با اشاره به جنگ روانی استکبار جهانی علیه ملت ما، تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که ملت ما را به عنوان یک تهدید برای امنیت جهانی معرفی کند و یک اجماع جهانی علیه ما تشکیل دهد.

وزیر دفاع با بیان اینکه آنها هر کاری بتوانند علیه ما انجام بدهند، انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ کشور ما در 10 سال گذشته صحنه رویارویی دشمن با نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بود.

سردار دهقان با بیان اینکه آخرین حربه دشمن حربه اقتصادی است، گفت:‌ عدالت‌محور بودن، مردمی بودن، درون‌زا بودن، برون‌زا بودن و دانش‌بنیان بودن از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند.

وی افزود: دولت هرچه از بخش اقتصادی فاصله بگیرد بخش خصوصی می‌تواند این نقش مدیریتی را برعهده بگیرد و دولت به اقدامات نظارتی بپردازد.

وزیر دفاع ادامه داد:‌درون‌زا و برون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی یعنی ما بخش داخلی را از صنایع خود اشباع کنیم و سپس به فکر بازار جهانی و منطقه‌ای باشیم.

سردار دهقان با بیان اینکه اعتماد کردن به توانمندی‌های مردم اولین قدم در مسیر اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این اقتصاد مقاومتی یعنی ما باور کنیم مردم می‌توانند اقدامات مدیریتی را در صحنه اقتصادی انجام دهند.

وی افزود: ما آغوش بازی برای حمایت از سرمایه‌گذاری افراد در بازار تولید باز کرده‌ایم.

وزیر دفاع با اشاره به لزوم شادابی و پررونق شدن فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: فرایندهایی که در این مسیر انجام می‌شود باید بسترساز این رونق و شادابی باشد.

سردار دهقان با بیان اینکه قرار نیست در سایه اقتصاد مقاومتی کارهای روتین خود را سریع‌تر انجام دهیم، گفت: این اقتصاد مقاومتی به این معنا است که ما بدانیم در کجاها سرمایه‌گذاری کنیم تا با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترینبرداشت را داشته باشیم.

وی گفت: صنایع و تولیدکنندگان ما باید به این باور برسند که در بعد قیمت و کیفیت صنایع خود بتوانند با صنایع خارجی رقابت داشته باشند.

وزیر دفاع با بیان اینکه قاچاق اقتصاد ملی را بسیار تخریب می‌کند، افزود: تولیدکنندگان ما باید بتوانند در سطح منطقه‌ای و جهانی رقابت کنند و سهمی از بازار جهانی کسب کنند.

سردار دهقان با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی در سطح کشور اظهار کرد: با وجود این محدودیت‌ها توانسته‌ایم سطح برداشت محصولات خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه امروز رانش‌ها و نشست زمین یک تهدید جدی است، ادامه داد: عقل و منطق ما حکم می‌کند که این منابع و ذخایر را کمتر استفاده کنیم و بیشتر بهره‌بری کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما پس از 12 سال در عرصه گندم خودکفا شده‌ایم، عنوان کرد: دولت امسال 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌کند.

سردار دهقان با اشاره به افزایش 15 تا 16 درصدی تولیدات کشاورزی در دولت تدبیر و امید گفت: دولت بنا دارد که در محیط کسب و کار یک محیط پایدار و سازنده ایجاد کند.

وی افزود: آن کسی که می‌تواند اقتصاد ما را بیمه کند و به آن رونق دهد مردم هستند و دولت نقش پشتیبانی در این عرصه دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: واگذاری تمام عرصه‌های مدیریتی غیرحاکمیتی اقدامی است که دولت آن را دنبال می‌کند.
برچسب ها: صراط وزیر دفاع