۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

آمار رئیس صداوسیما از صادرات سریال

سالانه بیش از 5 هزار ساعت برنامه تلویزیونی و صدها فیلم و هزاران دقیقه انیمیشن در صدا و سیما تولید می‌شود که بخشی از آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
کد خبر : ۳۱۹۳۱۹
صراط: رئیس سازمان صداوسیما گفت: سازمان صدا و سیما یکی از بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای در جهان است و به طور سالانه بیش از 5 هزار ساعت برنامه تلویزیونی و صدها فیلم و هزاران دقیقه انیمیشن در صدا و سیما تولید می‌شود که بخشی از آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه AIBD بعد از ظهر امروز با حضور 45 مهمان خارجی در تالار خورشید سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: مایه بسی افتخار است که میزبان میهمان عالی‌رتبه و گرانقدر رسانه‌های کشورهای آسیایی در مراسم افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین کنفرانس عمومی موسسه توسعه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه و نشست‌های مربوط به آن در تهران به میزبانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با همکاری موسسه AIBD هستم.

وی با خوشامدگویی به هیات‌های نمایندگی در این نشست گفت: از همکاران خودم در سازمان صدا و سیما و موسسه AIBD برای سازمان‌دهی این نشست کمال تشکر را دارم.

علی‌ عسگری در ادامه گفت: این نشست سه روزه نقش موثری در ارتقای روح همکاری،‌ دوستی و همبستگی میان دست‌اندرکاران رسانه‌ای در سراسر قاره کهن آسیا خواهد داشت. آرزومندم چنین نشستی که با هدف توسعه رسانه‌های آسیایی ترتیب داده شده است و هم‌افزایی میان اعضا و ارتقای سطح کار حرفه‌ای همه ما در زمینه تولید آثار بومی و توسعه پخش و دسترسی به کیفیت منجر شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت سازمان صدا و سیما در این سال‌ها افزود: سازمان صدا و سیما یکی از بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای در جهان است. سازمان رادیو و تلویزیون کشور ما در سال 1950 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی دارای 4 شبکه رادیو و تلویزیون بوده است هم اکنون نیز دارای 31 شبکه ملی، رادیویی و تلویزیونی، 66 شبکه رادیو و تلویزیونی استانی و 48 شبکه رادیو و تلویزیون بین‌المللی با بیش از 30 زبان مختلف دنیا و جمعا دارای حدود 145 شبکه رادیویی و تلویزیونی است که بیش از 70 درصد برنامه‌های آن در داخل تولید می‌شود. شبکه‌های خبری پرس‌،‌العالم و هیس‌پان به  3زبان انگلیسی،عربی و اسپانیولی از جمله پرمخاطب‌ترین شبکه‌های بین‌المللی صدا و سیما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: به طور سالانه بیش از 5 هزار ساعت برنامه تلویزیونی و صدها فیلم و هزاران دقیقه انیمیشن در صدا و سیما تولید می‌شود که بخشی از آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در حوزه فنی نیز فرایند HD شدن شبکه‌های تلویزیون از سال‌ها پیش آغاز شده است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز همچنین در حال راه‌اندازی پروژه‌های رسانه‌ای نوین خود است.

علی عسگری افزود: امروزه رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی در بستر وب نقش فعال و فزاینده‌ای را در فضای اطلاع‌رسانی جهانی بازی می‌کنند. مزیت سرعت انتشار اطلاعات به اخبار در شبکه‌های اجتماعی آنها را به رقیبی جدی در امر اطلاع‌رسانی برای شبکه‌های پخش برودکست تبدیل کرده است اما این سرعت در بسیاری از موارد به از دست رفتن صحت و اعتبار خبر و منابع آن منجر شده است.

وی ادامه داد: رسانه‌های پخش گسترده (برد کست) همچنان در مقایسه با رسانه‌های پهن باند (برود بند) به علت قابلیت پذیری بالا از اعتبار و اصالت بیشتری نزد مخاطب برخوردارند. سازمان‌های رسانه‌ای در آسیا و اقیانوسیه با توجه به سرعت گسترش فناوری‌های