۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

وزیر کشور: بودجه نفت دیگر جوابگو نیست

کد خبر : ۳۱۹۳۲۸
صراط: وزیر کشور گفت:‌ اندیشه‌های اقتصاد مقاومتی رهبری، چراغ راه هدایت دولت است.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جمع مدیران و مسئولان شهرستان‌های غرب استان گلستان اظهار کرد: مردم همه حرف‌ها را می‌شنوند و آنها پاسخ خود را در صندوق‌های رای می‌اندازند.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم مردم ارزش‌گذار و تعیین‌کننده هستند و همه ما در نهایت تن به خواسته مردم می‌دهیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی با وجود زخم‌هایی که بر پیکره اقتصاد کشور در طول 50 سال وارد شده است اما شاخص‌ها و آمارهای ما رو به افزایش و بهبودی است.

اندیشه‌های اقتصاد مقاومتی رهبری، چراغ راه هدایت دولت است

وی گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن تحریم و شرایط نامطلوبی که بر پیکره اقتصاد کشور وارد بود امروز توانستیم حرکت قابل قبولی را در حوزه تورم و حرکت نسبتا موفقی را در حوزه رونق اقتصاد انجام دهیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: چراغ راهنمای ما در این مسیر مقام معظم رهبری و اندیشه‌های اقتصادی ایشان به عنوان تلکیف برای همه ما است و موضوعات طرح شده از زبان ایشان به عنوان ضرورت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: استفاده از مردم و توانمندی مردم، درون‌زایی و برون‌نگری، عدالت‌محوری و دانش‌بنیانی اساس کشور برای برون‌رفت از رکود فعلی است و دولت مصمم است تا این راه را به نتیجه برساند اما بدانید اساس این حرکت مردم هستند و اگر مردم وارد صحنه شوند این حرکت به نتیجه خواهد رسید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی همانند جهاد است و ما باید این را به نتیجه برسانیم و عزم همه مردم و دولت در تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

بودجه نفت دیگر جوابگوی نیاز استان‌ها نیست/ شاهد جنب و جوش خوبی در گلستان بودم

رحمانی‌فضلی با اشاره به نخستین روز از سفر به استان گلستان، اظهار کرد: در استان گلستان با توجه به وجود منابع و استعدادهای موجود هیچ چیزی برای تبدیل شدن این استان به استان برتر در خیرات اقتصاد مقاومتی کم نیست و مردم گلستان می‌توانند با قدرت پرچم اقتصاد مقاومتی را به اهتزاز درآورند.

وی تاکید کرد: قبلا که در دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی بوده‌ام نیز می‌گفتم تمام استان‌های ما از نظر خودکفایی اقتصاد شرایط لازم را دارند اما برخی از سرمایه و هزینه‌های استان‌ها بد هزینه شده است و امروز دولت در سیاست‌های مختلف اقتصادی مدنظر دارد تا اختیارات را به استان‌ها واگذار کند و در این دولت 100 اختیار را به استانها واگذار کرده‌ایم و امروز امور را آسان‌تر اداره می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در نظام بودجه‌ریزی و اداری تغییرات اساسی ایجاد کنیم و راه دیگری نداریم، گفت: بودجه نفت با قیمت 35 و 40 دلار با این هزینه‌های سرسام‌آور و رو به افزایش دیگر جوابگوی نیازهای استان‌ها نیست.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مردم باید بهره‌وری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات را افزایش دهند و استان‌ها با استفاده از نظر کارشناسان در 20 حوزه تحول ایجاد کنند.

وی گفت: امروز من شاهد جنب و جوش خوبی در گلستان بودم و کارگروه‌های تخصصی باید در زمینه‌های مختلف تلاش کنند و دائم مسوولان استان‌ گلستان و حتی دیگر استان‌های کشور گزارش فعالیت خود را ارائه دهند.

رحمانی فضلی در پایان ابراز کرد: اراده دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحول در کشور است و در این راه با تمام توان تلاش خواهد کرد.
برچسب ها: صراط رحمانی فضلی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز