۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

اهتزاز پرچم آبی در سواحل پاک

کد خبر : ۳۱۹۳۳۱
صراط: رئیس سازمان حفاظت محیط، مسائل زیست‌محیطی را یکی از موانع در احداث سدهای گیلان عنوان کرد و گفت: موانع قانونی و زیست‌محیطی سدهای گیلان برطرف شده است.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار عصر امروز در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: مسؤولان گزارش خوبی از وضعیت زیست‌محیطی استان ارائه کردند.

وی، کاهش پسماند را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و افزود: اقدام‌های خوب و مناسبی در زمینه مذکور در گیلان انجام شده و تلاش می‌کنیم این روند با مشارکت مردم به وضعیت مناسبی برسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تالاب انزلی از موضوع‌های مهم گیلان است، خاطرنشان کرد: احیای تالاب انزلی و ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است.

ابتکار از اتمام مطالعات زیست‌محیطی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: اقدام‌های نخستین برای پاکسازی رودخانه‌های مذکور آغاز شده است.

وی به اختصاص 30 درصد از اعتبارات پاکسازی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب تاکنون اشاره کرد و گفت: امسال اعتباراتی برای ادامه احیای رودخانه‌های مذکور در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت مناطق حفاظت شده گیلان، خاطرنشان کرد: مدیریت مناطق حفاظت شده در تالاب بوجاق اجرایی می‌شود.

ابتکار به انعقاد تفاهمنامه به منظور مدیریت مناطق حفاظت شده در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و یادآور شد: مناطق حفاظت شده طبق توانمندی که دارند دسته‌بندی شده و از مردم برای نگه‌داری این مناطق استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل زیست‌محیطی یکی از موانع در احداث سدهای گیلان محسوب می‌شود، اظهار کرد: موانع قانونی و زیست‌محیطی سدهای در حال احداث گیلان برطرف شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر حفاظت از جنگل‌ها تأکید کرد و افزود: از توقف بهره‌برداری بازرگانی و حفاظت از جنگل‌ها با رویکرد گردشگری استقبال می‌کنیم.

ابتکار با اشاره به احیای تالاب «سلکه» بیان کرد: اقدام‌های خوبی در تالاب مذکور انجام شده و حالت محیط زیستی به تالاب «سلکه» برگشته است.

وی، گیاه مهاجم «سنبل آبی» را از مشکلات تالاب‌های گیلان خواند و تصریح کرد: سنبل آبی تالاب «عینک» و «انزلی» را دربر گرفته و به تالاب‌های همجوار سرایت کرده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توجه ویژه رئیس جمهور به مسائل زیست‌محیطی موجب شده مشکلات در این زمینه پیگیری شود، خاطرنشان کرد: پسماند از موضوع‌های ویژه است و پیگیری می‌شود.

ابتکار از ابلاغ طرحی به منظور ساماندهی زیست‌محیطی سواحل دریا در کشور اشاره کرد و گفت: سواحلی که آب دریای آنها پاک بوده و زباله نداشته باشند اجازه اهتزاز پرچم آبی را دریافت می‌کنند.

وی، اهتزاز پرچم آبی در ساحل دریا را رتبه‌ای برای این مناطق عنوان کرد و یادآور شد: پرچم آبی در جذب گردشگری و رونق اشتغال منطقه تاثیرگذار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید براینکه پیگیر مشکلات زیست‌محیطی گیلان هستیم، اظهار کرد: مشکلات مذکور تا رسیدن به نتیجه و حفظ طبیعت زیبا و شکننده گیلان پیگیری می‌شود.