۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

اظهارنظر تازه نوبخت درباره یارانه‌ها

کد خبر : ۳۱۹۳۵۶
صراط: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دولت با همه نیاز به منابع هدفمندی یارانه‌ها، مقید است که یارانه مردم را قطع نکند به همین دلیل همچنان ما امسال هم به پرداخت یارانه‌های نقدی اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت در یزد با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهارداشت: دولت براساس تبصره 14 قانون بودجه، درخصوص یارانه‌ها عمل اقدام خواهد کرد.

وی افزود: قانون به این صورت توضیح می‌داد که هر مقدار از تغییر و اصلاح قیمت‌ها پول به دست می‌آید دولت 50 درصد را مجاز است به صورت نقدی و غیر‌نقدی به خانوارها به نسبت درآمدشان برگرداند، 30 درصد را برای کمک به واحدهای تولیدی و 20 درصد را هم به خزانه واریز کند و برای هزینه های جاری از آن استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی با بیان اینکه تا سال 92 نه تنها همه مبالغ مرتبط با افزایش قیمت ها تقسیم نشد، تصریح کرد: همه درآمد به‌علاوه سالیانه حدود 11 هزار و 300 میلیارد تومان، از خزانه برداشت و بین خانواده ها تقسیم شد و هیچ چیزی برای تولید باقی نماند.

وی گفت: ضمن اینکه قانون تصریح می‌کرد که 10 درصد افزایش قیمت‌ها به عنوان یارانه سلامت پرداخت شود که تا آن زمان این اتفاق هم نمی‌افتاد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما با مردم این میزان را مطرح کردیم و گفتیم که هر قدر در توان است از دریافت یارانه انصراف دهند، به دولت کمک می‌کنند که بتواند به تولید کمک کند و یارانه سلامت اختصاص پیدا کند.

نوبخت با اشاره به انصراف (حذف) دو میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی،‌ افزود: این افراد به دولت کمک کردند که یارانه سلامت را بتواند پرداخت کند، هم‌اکنون بیماران در شهرها هفت تا هشت درصد و در روستاها سه و نیم تا چهار درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می کنند.

وی اظهارداشت: امسال در تبصره 14 مطرح شد که یارانه افرادی که از کارکنان دولت هستند و حقوق آنها به طور متوسط بیشتر از 3 میلیون و افراد با مشاغل آزادی که دریافتی بیشتر از این میزان دارند را تا سه دهک حذف کند.

سخنگوی دولت با اشاره به حذف برخی افراد پردرآمد در سال گذشته، تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه در گذشته یارانه بخشی از افراد پردرآمد حذف شده بود، تعداد افرادی که باید یارانه‌شان قطع شود کمتر است و دولت احتیاط زیادی دارد که یارانه افرادی را به اشتباه قطع نکند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت در ماه 3 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند، گفت: تقریبا حدود 2 هزار میلیارد تومان از محل افزایش هزینه‌ها و درآمدها تامین می‌شود و هر ماه یک هزار و 400 میلیارد تومان طبق خزانه از قانون برداشت می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: از آنجایی که بسیاری از افراد نیازمند این یارانه هستند، دولت خود را موظف می‌داند یارانه این افراد و افرادی که احراز نشده و جزو افراد ثروتمند و بی‌نیاز هستند را پرداخت کند.

وی بیان کرد: دولت با همه نیاز به منابع هدفمندی یارانه‌ها، مقید است که یارانه مردم را قطع نکند به همین دلیل همچنان ما امسال هم به پرداخت یارانه‌های نقدی اقدام می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همچنین غیر از پرداخت یارانه نقدی، ما هر فصل یک سبد غذایی به افراد زیرپوشش و افراد خاص به صورت غیر نقدی می‌پردازیم که نزدیک به 160 تا 170 میلیارد تومان است.

نوبخت با اشاره به اینکه فصل قبل در ماه مبارک رمضان این کالا پرداخت شد و این فصل هم تا پایان این ماه انجام می‌شود، گفت: یارانه درمان را هم ما همچنان پرداخت می‌کنیم تا به درد و رنج آنها بحث تامین منابع مالی اضافه نشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: امسال امیدواریم علاوه بر یارانه نقدی بتوانیم 4 هزار میلیارد تومان یارانه سلامت پرداخت کنیم و همچنین بتوانیم به تولید و صادرات کشور در حد توانمان کمک کنیم.
برچسب ها: صراط نوبخت یارانه
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
این حرفها برای مردم نانو آب نمیشود،آدم قسمه حثضرت عباسو قبول کنه یا دم خروسو دولت کاری کرده /که مردم موتوسط هم فقیر شوند هرماه قبضهایسوخت آب برق بدستور دولت زیاذ. ترمیشود دولت مردم را مسخره خودش کرده اگه ریالی به مردم میده با طرفند پنج ریال میگیره/