۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
علم الهدی:

دولت تلاش می‌کند بی‌دین‌ها را راضی نگه دارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای راضی نگه‌داشتن عده‌ای لائیک و بی‌دین به کار گرفته است.
کد خبر : ۳۱۹۳۶۶
صراط: نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای راضی نگه‌داشتن عده‌ای لائیک و بی‌دین به کار گرفته است.

به گزارش فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه، بابیان اینکه وهن برخی جریانات به یک روحانی منتسب به رهبری به بهانه راضی کردن عده‌ای بی‌دین قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: متأسفانه علیرغم اظهار دغدغه‌های متواتر مقام معظم رهبری پیرامون موضوع ولنگاری فرهنگی، شاهد آن هستیم که دولت تمام تلاش خود را برای راضی نگه‌داشتن عده‌ای لائیک و بی‌دین به کار گرفته است و در این راه، حتی از توهین کردن به روحانیون منتسب به رهبری نیز ابا ندارد.

وی افزود: در راه عمل به فرایض الهی، باید جوهره ایمان را به کار گرفت و استقامت نمود؛ این مقاومت مقدس یکی از جلوه‌های تمایز یافتن انسان با سایر مخلوقات است؛ آن‌ها جبراً و حسب غرایض از پیش مقدر شده راه کمال خود را می‌پیمایند، اما انسان‌ها باید با اراده و اختیار راه حق را برگزینند و در آن راه، برای حفظ ایمان و دین خود تلاش و مجاهدت نمایند و این مصداق جهاد اکبر است.

امام‌جمعه مشهد ضمن اعلام هشدار به دولت و مسؤولان فرهنگی خاطرنشان کرد: دولت‌ها زودگذر هستند و رؤسای جمهور یکی پس از دیگری آمدند و رفتند اما مهم آن است که ببینیم هر فرد چه یادگاری از ریاست جمهوری خود به‌جا می‌گذارد؛ عزیزان من در دولت یازدهم نیز باید مراقب باشند که پس از آن‌ها، اشاعه ولنگاری فرهنگی و قدرت گرفتن عناصر لائیک تبدیل به شاخصه آن‌ها نشود و مُهر بی‌قیدی فرهنگی بر پیشانی آن‌ها ننشیند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای هستند که تنها از دولت انتقاد می‌کنند، درحالی‌که باید منصف بود و به کارنامه موفق دولت یازدهم در حوزه‌های گوناگون ازجمله کشاورزی و سلامت نیز اشاره نمود، ما در تولید گندم خودکفا هستیم، از کشاورزان و صاحبان تولیدات باغی حمایت‌های شایان توجهی صورت می‌گیرد و این نقطه مثبت و نکته امیدوارکننده‌ای است؛ هم‌چنین در حوزه سلامت نیز موفقیت‌های خوبی حاصل‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول نظام سلامت و تولید داروهای شاخص در داخل کشور اشاره کرد.

آیت‌الله علم الهدی در واکنش به برخی خبرها در خصوص حضور یک جاسوس وابسته به انگلستان در بین اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت صراحتاً از اعتماد به اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سخن گفتند و از زحمات صادقانه این عزیزان قدردانی کردند، در این راستا، حضور یک جاسوس وابسته به غرب و سیستم‌های اطلاعاتی انگلیس در بین مذاکره‌کنندگان ما، اگرچه ناراحت‌کننده و باعث نگرانی ماست، اما چیزی از شأن و احترام اعضای تیم هسته‌ای کم نمی‌کند و ما همچنان دوستدار عزیزانمان هستیم.

امام‌جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز زیارتی امام رضا(ع)، مردم را به حضور در حرم مطهر رضوی و زیارت این امام همام دعوت کرد و بیان داشت: روز زیارتی امام رضا(ع) به این دلیل تعلق به این امام معصوم یافته است که مصادف با روز هجرت ایشان از مدینه به مرو است، به‌عبارت‌دیگر، از امروز دوران غربت اماممان آغاز می‌شود و تا یک سال و نیم بعد که ایشان به شهادت رسید، هرروز زبانه‌های آتش بلا و فتنه‌ای که از کرسی غصب شده خلافت مأمون شعله می‌کشید، دامان امامت و امت را می‌سوزاند.

وی در پایان اظهار داشت: در مدت این‌یک سال و نیم، هرروز روز شهادت امام رضا است؛ چراکه ایشان هرلحظه منتظر شهید شدن بودند و اصحاب ویاران حضرت هم هرلحظه منتظر بودند خبر هولناکی درباره ایشان به آنان برسد. این موضوع، به‌خوبی مظلومیت و غربت امام هشتم را نمایان می‌کند و از این بابت باید در روز زیارتی ایشان به حرم آمد و به آستان مقدس این امام همام ادای احترام و ارادت کرد.
برچسب ها: صراط علم الهدی