۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

چرخابی: فوتبال اصفهان از بین رفته

کد خبر : ۳۱۹۳۹۷
صراط: کارشناس و پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: در حال حاضر فوتبالی نداریم که بخواهیم برای رئیس هیأت آن بحث کنیم و اصل ماجرا را نداریم، اصفهان نه تنها پایتخت فوتبال نیست بلکه در این چند سال اخیر پایتخت تیم‌فروشان حساب می‌شود.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با فارس، در مورد انتخابات هیأت فوتبال که قرار است روز سه‌شنبه 9 شهریورماه برگزار شود، اظهار کرد: به نظرم بین گزینه‌ها هیچ فرقی نمی‌کند و به دلیل اینکه فوتبال ما ساختار ندارد و اصلاً اصفهان به آن صورت فوتبالی ندارد که بخواهد هیأت فوتبال داشته باشد.

وی افزود: اهالی فوتبال به یاد دارند که در حدود 10 سال پیش برای آموزش مربیان و داوران شهرستان اردستان یک کلاس یک روزه برگزار شد؛ زمانی که از کنار زمین فوتبال آنجا رد شدم، دو تیم با امکانات و ساختار عالی و در یک زمین چمن عالی در حال مسابقه بودند که پس از پرس و جو متوجه شدم آن‌ها تیم‌هایی بودند که در دسته سه اردستان در حال مسابقه بودند.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: حالا دوست دارم از هیأت فوتبال اردستان سؤال کنیم چند تیم فوتبال دارد؛ به یاد دارم در زمان آقای ساکت بیش از 10 تیم در دسته سه داشتیم اما اکنون در کل فوتبال شهر اصفهان تنها چند تیم داریم.

وی ادامه داد: بیایید سپاهان و ذوب‌آهن را جدا کنیم به چهارمحال و بختیاری دهیم؛ مطمئن باشید که فوتبال آن‌ها پیشرفت بهتری خواهد کرد؛ در حال حاضر فوتبالی نداریم که بخواهیم برای رئیس هیأت آن بحث کنیم و اصل ماجرا را نداریم.

* پایتخت فوتبال ایران به جز سپاهان و ذوب‌آهن تیم دیگری ندارد

چرخابی تأکید کرد: در این شرایط هرکدام از آقایان رای بیاورد، فرقی نمی‌کند چون نمی‌تواند کاری را صورت دهد؛ استان به این بزرگی که پایتخت فوتبال ایران را به او اطلاق می‌کنیم، به جز سپاهان و ذوب‌آهن چه تیم دیگری دارد.

وی خاطر نشان کرد: گیتی‌پسند را داشتیم که از لیگ یک به دو رفت و اکنون برای فروش گذاشته‌اند؛ دسته یک هیچ تیمی نداریم، دسته دو یک نماینده کاشان داریم که به آن هبه شده است و خودشان امتیاز آن را کسب نکرده است و دسته سه هم چندتا تیم داریم که این پایین‌ترین سطح فوتبال ماست.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: اگر خودمان را با خوزستان و یا تبریز مقایسه کنیم، متوجه تفاوت‌ها خواهیم شد؛ اصفهان نه تنها پایتخت فوتبال نیست بلکه در این چند سال اخیر پایتخت تیم‌فروشان حساب می‌شود؛ چه در رده فوتبال و فوتسال امتیازات را فروختیم رفت.

وی ادامه داد: سپاهان نوین و ذوب‌آهن نوین کجاست؛ هیچ کسی نیست بگوید امتیاز این تیم‌ها چرا فروخته شد و به همین دلیل است که ریاست هیأت فوتبال هیچ تفاوتی نمی‌کند؛ در نهایت یک نفر انتخاب می‌شود که هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد.

* فوتبال اصفهان از بین رفته است

چرخابی اذعان کرد: حتی اگر خود من هم انتخاب شوم هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم؛ به این دلیل است که فوتبال اصفهان از بین رفته است و هیچ باشگاهی دیگر وجود ندارد؛ کجا هستند آن اسپانسرهایی قدیمی که تیم‌داری می‌کردند.

وی با نام بردن از باشگاه‌هایی که در گذشته در اصفهان تیم‌داری می‌کردند، تأکید کرد: مشکل اصلی فوتبال ما این است که تیم و باشگاهی وجود ندارد که بخواهد در این راستا سرمایه‌گذاری کند؛ زمانی که باشگاه نداشته باشیم هیأت فوتبال چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: حتی اگر هیأت فوتبال هم نداشته باشیم، مسابقات لیگ برتر برگزار خواهد شد و به همین دلیل است که انتخاب شدن هر فردی هیچ فرقی نمی‌کند.