۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

برنامه ششم امضای روحانی را ندارد

در چارچوب آیین‌نامه داخلی مجلس نحوه تقدیم لایحه به مجلس اشکال دارد چراکه فاقد امضای رئیس جمهور است.
کد خبر : ۳۱۹۴۰۸
صراط: نایب رئیس کمیسون انرژی مجلس با بیان اینکه حوزه انرژی در برنامه ششم در مقایسه با برنامه چهارم و پنجم ضعیف است گفت: برنامه ششم توسعه در قالب برنامه توسعه نمی‌گنجد و تنها برشی از یک برنامه توسعه پنج ساله تلقی می شود.

سیدعلی ادیانی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: متاسفانه حوزه انرژی در برنامه ششم ضعیف دیده شده است و در مقایسه با برنامه چهارم و پنجم نقاط ضعف بیشتری در حوزه های برق، انرژی های نو و زیرساخت ‌ای مربوط به حوزه نفت در کشور  دارد.

وی تصریح کرد: شاید یکی از دلایلی که موجب شد با رویکرد ضعیفی در برنامه ششم مواجه شویم این است که برخی از احکامی که در برنامه چهارم و پنجم در حوزه انرژی وجود داشت در قالب احکام دائمی در مجلس نهم تصویب شد که در حال حاضر در شورای نگهبان در دست بررسی است. شورای نگهبان نیز اشکالات جدی بر آن دارد و هنوز تکلیف آن مشخص نشده است؛ شاید این مساله یکی از توجیهات دولت در عدم توجه قوی در زوایای متعدد و مختلف برای توسعه انرژی در کشور باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این برنامه از لحاظ شکلی نیز دارای اشکال است، گفت: در چارچوب آیین‌نامه داخلی مجلس نحوه تقدیم لایحه به مجلس اشکال دارد چراکه فاقد امضای رئیس جمهور است.

ادیانی گفت: برنامه ششم توسعه در قالب یک برنامه توسعه نمی گنجد و در واقع این تنها برشی از یک برنامه توسعه پنج ساله تلقی می شود که بحث بسیار جدی دارد.

وی بیان کرد: مهم ترین نقص برنامه ششم در قالب لایحه که آن هم به صورت ناقص به مجلس تقدیم شد این است که مبانی و اصول و پایه های نظری این برنامه مشخص نیست.

معاون سابق وزیر نفت در دولت یازدهم ادامه داد: این برنامه علاوه بر آنکه به لحاظ محتوایی دارای اشکال است به لحاظ مبنایی نیز فاقد مبنای متقنی جهت برنامه ریزی و تدوین یک برنامه و ایراد احکام و تکالیفی است که باید در طول 5 سال نسبت به دستگاه‌های اجرایی انجام داد.

ادیانی در پایان یادآور شد: باید پایه‌ها و مبانی این برنامه مشخص شود که مبتنی بر چه تفکری است و آیا بر محوریت اقتصاد مقاومتی استوار است یا خیر، در واقع مشخص نبودن این موارد یک نقص مهم محسوب می‌شود.
برچسب ها: صراط برنامه ششم