۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

بی‌خبری مجلس از یک قرارداد زیرساختی

کد خبر : ۳۱۹۴۱۳
صراط: ادیانی با اشاره به موضوع قرارداد وزارت نیرو با شرکت یونیت اینتر نشنال ترکیه که ایرادات و اشکلات اساسی در این قرارداد وجود دارد، گفت: طبق جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم قرار بر این شد تا جزئیات قرارداد با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه در اختیار اعضای کمیسیون انرژی قرار گیرد.

علی ادیانی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با راه دانا؛ با اشاره به قرارداد وزارت نیرو با شرکت یونیت اینتر نشنال ترکیه که ایرادات و اشکلات اساسی در این قرارداد وجود دارد، گفت: طبق جلسه ای که با وزیر نیرو داشتیم قرار بر این شد تا جزئیات قرارداد با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه در اختیار اعضای کمیسیون انرژی قرار گیرد ولی تا کنون اقدامی از سوی وزارت نیرو در این جهت انجام نشده و تا کنون جزئیاتی از قرارداد به دست کمیسیون انرژی نرسیده است.

وی در انتقاد به این قرارداد وزارت نیرو با شرکت ترکیه ای اظهارداشت: قراردادی که وزارت نیرو با شرکت ترکیه ای یونیت اینترنشنال منعقد کرده در خصوص ساخت نیروگاه گازی است که ما با توجه توان و ظرفیت خوبی که در داخل داریم مانند شرکت مپنا و ... انعقاد قرارداد با خارجی ها در حال حاضر مطلوب به نظر نمی رسد، از وزیر نیرو نیز در این خصوص سوال کردیم که چرا با وجود شرکتهای داخلی که در زمینه ساخت نیروگاه ها از توان و ظرفیت خوبی برخوردارند استفاده نمی کنند؟ دولت از توان و ظرفیت داخلی در قراردادهای جدیدش چشم پوشی کرده و موجب تضعیف شرکت های داخلی می شود که این مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه جزئیات قرارداد وزارت نیرو هنوز به کمیسیون انرژی نرسیده است، گفت: با توجه به تاکیدی که نمایندگان در خصوص اطلاع از جزئیات قراردادهای جدید نفتی در جلسه ای که با مسئولان دولتی داشتند، اما هنوز جزئیات این قراردادها به دست اعضای کمیسیون انرژی نرسیده است و امیدواریم که دولت بزودی جزئیات این قرارداد را در اختیار مجلس قرار دهد.