۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
یک مسئول:

آیت‌الله علم‌الهدی با موسیقی مخالف نیست

کد خبر : ۳۱۹۴۱۷
صراط: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه آیت‌الله علم‌الهدی بارها عدم مخالفت خود با موسیقی را اعلام کرده است گفت: علت مخالف وی با برگزاری کنسرت در مشهد رعایت حفظ حریم امام رضا(ع) و جلوگیری از اختلاط زن و مرد در این برنامه‌ها است.

سید جواد رفائی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اظهارنظرهای متفاوت و بعضاً مخالف نظر نماینده ولی‌فقیه درباره عدم برگزاری کنسرت در مشهد گفت: آیت‌الله علم‌الهدی بارها در سخنان خود عدم مخالفتشان را با موسیقی اعلام و علت عدم برگزاری کنسرت در مشهد را رعایت حفظ حریم امام رضا(ع) در این شهر و جلوگیری از اختلاط زن و مرد در این برنامه‌ها عنوان کردند که کاملاً منطقی و به‌جاست.

وی اضافه کرد: جلوگیری از اختلاط زن و مرد موضوعی است که در اسلام نیز به آن اشاره‌ شده و از نظر اسلام این امر به‌ هیچ‌ عنوان صحیح نیست بنابراین با توجه به اینکه این موضوع در برگزاری کنسرت‌ها معمولاً رعایت نمی‌شود، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بر لزوم توجه به این امر تأکید بسیار داشتند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اسلام و هنر برخلاف آنچه سودجویان و دشمنان اسلام در جوامع اعلام می‌کنند با یکدیگر مغایرتی ندارد ادامه داد: برخی از سودجویان تلاش می‌کنند از طریق جنجال‌سازی نگذارند سخنان واقعی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به گوش مردم و هنرمندان برسد که این امر سبب شده تا اختلاف‌نظرها و مخالفت‌های هنرمندانی که اطلاع درستی از سخنان آیت‌الله علم‌الهدی ندارند، در جامعه افزایش پیدا کند.

رفائی بر لزوم ورود شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در راستای روشنگری مردم و هنرمندان جامعه از مباحث درست و منطقی نماینده ولی‌فقیه در خصوص عدم برگزاری کنسرت در مشهد تأکید کرد و افزود: متأسفانه با وجود اینکه این شورا فرمانده فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و باید طرح و برنامه همراه با فعالیت‌های مدیران در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی جامعه باشد، چند ماهی است که برگزار نشده است.

وی با اشاره به علاقه‌مندی نماینده ولی‌فقیه در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی و به‌عنوان یک پرسشگر جدی فرهنگی در عرصه برنامه‌های مسؤولان برای رفع مشکلات فرهنگی جامعه یادآور شد: ورود شورای فرهنگ عمومی به مسئله کنسرت سبب ساماندهی نظرات و برنامه‌های اجرایی در این خصوص می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه درگذشته وزیران وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی دستوراتی را صادر می‌کردند گفت: به نظرم باید موضوعات مطرح‌شده از سوی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در همه کشور برای برگزاری کنسرت مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
برچسب ها: صراط علم الهدی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز