۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

عضو خبرگان: حافظ قرآن سکولار نمی‌خواهیم

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما حافظ قرآن سکولار نمی‌خواهیم، حافظان قرآن باید خود را تجهیز و شاگردان خوبی را تربیت کنند.
کد خبر : ۳۱۹۴۴۷
صراط: نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما حافظ قرآن سکولار نمی‌خواهیم، حافظان قرآن باید خود را تجهیز و شاگردان خوبی را تربیت کنند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی حافظان قرآن کریم اظهار داشت: این همایش با هدف هم افزایی حافظان و افزایش فعالیت‌های قرآنی به ویژه حفظ قرآن برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است سلاح ما علیه دشمنان قرآن باشد، مشخص می‌شود که حمله و هجمه دشمنان نیز از جنس و صدق معنوی خواهد بود، تصریح کرد: امروز حملات با اسلحه‌های نرم و به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ نرم در پیش است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز حمله و هجمه کفار به فرهنگ ما از همه نواحی در حال شکل‌گیری است، اضافه کرد: این هجمه‌ها به فرهنگ خانوادگی، اقتصادی و سیاسی و همه ابعاد آن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه اقتصاد و به دنبال ترویج مصرف‌گرایی اقبال به سوی کالاهای کاذب است، در حالی که اصل در فرهنگ اسلامی ساده‌زیستی است، ادامه داد: در عرصه خانواده ارزش و قداستی که خانواده داشته به واسطه هجمه‌های کفار در حال شکسته شدن است.

حجت‌الاسلام دولابی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور، اذعان کرد: فرهنگ لاابالی‌گری نسبت به ارزش‌های دینی که کنسرت‌ها بخشی از آن است و می‌خواهند به تدریج در کنار حرم مطهر نیز کنسرت‌هایی برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای رفتن به جنگ با هجمه‌های دشمنان باید در گام نخست مسلط به سلاح قرآن باشیم، یادآور شد: جهالت، غفلت و بی‌خبری از قرآن اجازه داده است که فرهنگ منحط غرب جسورانه پیش رود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دوره ما دوره جنگ است و اکنون در حال جنگ هستیم، افزود: باید فرهنگ قرآن و انس با قرآن کریم را در جامعه گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حافظان قرآن باید به معانی و معارف قرآن مسلط باشند، خاطر نشان کرد: ما حافظ قرآن سکولار نمی‌خواهیم، حافظ قرآنی که فقط قرآن بخواند و قدرت تشخیص نداشته باشد، بلکه حافظان باید خود را تجهیز و شاگردان خوبی نیز تربیت کنند.

حجت‌‌الاسلام دولابی با بیان اینکه حافظان و فعالان قرآنی همچون افسران جنگ نرم محسوب می‌شوند، اظهار کرد: چه اشکال دارد، حافظان قرآنی مقالاتی در روزنامه‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی داشته باشند و فضاهای مجازی از این مقالات پر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان زنجان مراکز قرآنی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: وجود جامعة‌القرآن‌الکریم با 40 شعبه و موسسه دارالقرآن‌الکریم با 14 شعبه از جمله این مراکز است که قاریان و حافظان خوبی نیز تربیت کرده‌اند.