۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
اعتراض به یک اقدام غیرقابل توجیه

کارناوال شادی در گرامیداشت شهدا !

به دنبال برپایی کارناوال شادی در مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برپایی چنین مراسمی ابراز گلایه کرد و گفت: مسئولان ایرالکو می بایست به اعتراضات خانواده شهدا توجه می‌کردند.
کد خبر : ۳۱۹۴۵۰

صراط: به دنبال برپایی کارناوال شادی در مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برپایی چنین مراسمی ابراز گلایه کرد و گفت: مسئولان ایرالکو می بایست به اعتراضات خانواده شهدا توجه می‌کردند.

به گزارش فارس، امنیت و آرامش موجود در جامعه مرهون وجود شهدا، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است که باید قدردان این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها باشیم و با الگوگیری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان همواره راه آنها را ادامه دهیم.

یادواره شهدا زمینه خوبی را فراهم می‌کند تا بتوانیم بیشتر با اندیشه‌ها و آرمان‌های شهدا آشنا شده و یاد و خاطره آنان را در جامعه زنده نگه داریم، این‌چنین مراسمی به ما یادآور می‌شود که هرچه داریم از شهدا و ایثارگرانی است که از جان و مال خود گذشتند تا میهن اسلامی از چنگال دشمنان در امان بماند و آرامش و امنیت بر کشور حکمفرما شود.

امروز و در تداوم راه شهدای والامقام همه ما وظیفه داریم عزت‌مندانه و با توانی مضاعف در صحنه حاضر شده و با بها دادن به آرمان‌های شهدا در مسیر آنان گام برداریم.

هر سال شاهد برگزاری مراسم یادبودی برای کارگران جبهه صنعت از جمله شهدای ایرالکو و واگن پارس در اراک هستیم که امسال برگزاری این مراسم توسط مدیران شرکت ایرالکو با حواشی‌های خاصی همراه بود که با گذشت چندین روز از برگزاری این مراسم حواشی‌های آن همچنان ادامه داشته و مشکلات خاصی را برای برخی از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در شرکت ایرالکو رقم زده است، برنامه‌ای که خانواده شهدا را رنجاند‌ و دل‌های آنها را جریحه‌دار کرد.

در این رابطه حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس پیرامون این مسائل توضیحاتی  ارایه کرد که در ادامه می‌خوانید.

*تا آخرین توان مسائل مربوط به خانواده شهدای ایرالکو را پیگیری خواهم کرد 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به مشکلات پیش آمده بین خانواده شهدا و مسئولان شرکت ایرالکو طی ماه گذشته اظهار کرد: تا آخرین توان مسائل مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در شرکت ایرالکو را پیگیری و مطالبه خواهم کرد.

وی ادامه داد: من به عنوان خادم شهدا و ایثارگران وظیفه دارم حقوق این عزیزان را نه تنها در مجموعه ایرالکو، بلکه در هر مجموعه دیگری پیگیری کرده و بر حسن اجرای قانون در این حوزه نظارت کرده و در جایی که لازم باشد از حق و حقوق تضییع شده خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر دفاع کنم.

*مسئولان موظف هستند بهترین خدمات را به خانواده شهدا ارائه دهند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از 80 هزار عائله اعم از پدر، مادر، همسر و فرزند شهید، ایثارگر و آزاده زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارند، بیان کرد: مسئولان موظف هستند بهترین خدمات را به این عزیزان که حق بزرگی بر گردن ما دارند، ارائه دهند، چرا که هرچه داریم از این عزیزان است.

*صحنه‌گردان مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو مسئولان شرکت بودند

حجت‌الاسلام هنرمند با اشاره به برگزاری مراسم یادواره خانواده شهدای ایرالکو توسط مسئولان این شرکت افزود: شرکت ایرالکو هر ساله به منظور برگزاری این مراسم کمک‌هایی را از بنیاد شهید دریافت می‌کند، که امسال نیز از بنیاد شهید درخواست کمک داشتند، اما صحنه‌گردان مراسم خود مسئولان این شرکت بودند.

*به هیچ عنوان برپایی کارناوال شادی در مراسم گرامیداشت شهدا را تایید نکرده و نمی‌پسندم

وی با اشاره به ایجاد کارناوال شادی در مراسم امسال و اعتراض شدید برخی از خانواده‌های شهدا به این مراسم خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان برپایی کارناوال شادی به شکلی که امسال در مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو برگزار شد را تایید نکرده و نمی‌پسندم و نسبت به نحوه برگزاری این مراسم به شدت اعتراض دارم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تاکید کرد: مخالف شادی مردم نبوده و نیستم، اما اعتقاد دارم هر چیز باید در جای خود بوده و شأن شهید و شهادت در این مراسم به خوبی حفظ شود.

*مسئولان ایرالکو باید در مراسم شهدای ایرالکو صحبت‌های خانواده شهدا را می‌شنیدند

حجت‌الاسلام هنرمند با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در مجموعه ایرالکو از نحوه مدیریت این شرکت و مسائلی که در این مجموعه رخ داده است، به شدت گلایه داشته و بارها اعتراض خود را از طرق مختلف اعلام کرده‌اند، گفت: سه روز قبل از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو برای رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران شرکت هپکو به این مجموعه رفته و در نشست با مسئولان مشکلات آنان را حل و فصل کردم، از مسئولان ایرالکو نیز این انتظار را داشتیم که در آستانه یادواره شهدای ایرالکو چنین نشستی را با خانواده شهدای شاغل در زیر مجموعه خود برگزار و به خواسته‌های آنان رسیدگی می‌کردند، که قطعاً اگر با چنین نشستی موافقت می‌کردند شاید مسائلی که در مراسم بزرگداشت شهدای ایرالکو پیش ‌آمد، به هیچ عنوان رخ نمی‌داد.

*در مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو به عنوان میهمان و خادم شهدا حضور پیدا کردم

وی تصریح کرد: در مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو که بنده به عنوان میهمان و خادم شهدا حضور پیدا کردم، التماس بچه‌های شهدا را کردم که در اعتراض به نحوه برگزاری مراسم در روز قبل که کارناوال به راه انداخته بودند، سکوت کنند تا با برخورد منطقی از دستگاه‌های مربوطه مسئله را پیگیری کنیم، برخی حرمت نگه داشته و سکوت کردند و چه بسا اگر التماس آنها را نمی‌کردم، مراسم به مراتب با حاشیه‌های بسیار بدتری همراه می‌شد.

*بنیاد شهید ریالی از ایرالکو دریافت نکرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: من افتخار می‌کنم که خادم و کفش جفت‌کن خانواده شاهد و ایثارگر بوده و همواره مدافع حقوق این عزیزان هستم.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اینکه بنیاد شهید از ایرالکو پول دریافت کرده است، بیان کرد: به هیچ عنوان چنین شایعاتی صحت نداشته و بنیاد شهید ریالی از ایرالکو دریافت نکرده است.

حجت‌الاسلام هنرمند با ابراز گلایه از مسئولان ایرالکو به دلیل بی‌توجهی به خواسته‌های خانواده شاهد و ایثارگر افزود: مدیران شرکت آلومینیوم اگر تنها دقایقی از وقت خود را به شنیدن خواسته‌های به حق این عزیزان اختصاص می‌دادند، قطعاً هیچ‌گاه با موج شدید اعتراض‌ها مواجه نمی‌شدند و مسائلی که مراسم گرامیداشت شهدای ایرالکو امسال رقم خورد، رخ نمی‌داد.

*2 سال برای اشتغال فرزندان شاهد در ایرالکو التماس کردم، اما دریغ از یک استخدام

وی با اشاره به بیکاری فرزندان جامعه هدف زیر پوشش این نهاد، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 100 نفر از فرزندان جامعه هدف زیر پوشش این نهاد با تحصیلات بالای دیپلم بیکار هستند و من بیش از دو سال است که از مدیران ایرالکو خواهش و التماس می‌کنم برای یک نفر از فرزندان شاهد شغلی در این مجموعه در نظر بگیرند که در نهایت هم پاسخی دریافت نکردم که دریغ از یک استخدام، این در حالی است که استخدام‌های فامیلی در این شرکت به چشم می‌خورد.

*خستگی مربوط به پیگیری‌های ایجاد اشتغال جامع هدف بر تنم مانده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون 25 درصد از سهم اشتغال هر دستگاه باید به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان اختصاص پیدا کند، ما در مجموعه بنیاد شهید به اختصاص 10 درصد این سهمیه نیز راضی هستیم، از صنایعی چون آلومینیوم‌سازی، ماشین‌سازی، پتروشیمی و دیگر صنایع به شدت گلایه‌مند هستم، چرا که این قانون را در استخدام‌های خود لحاظ نمی‌کنند، متأسفانه خستگی مربوط به پیگیری‌های ایجاد اشتغال جامع هدف هنوز بر تنم مانده است، چرا که هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

*جاروکش آستان مقدس شهدا هستم

حجت‌الاسلام هنرمند تاکید کرد: من جاروکش آستان مقدس شهدا هستم، وظیفه دارم از حق و حقوق خانواده شهدا دفاع کرده و حقوق آنان را باز ستانم.

وی با بیان اینکه ایثارگران صاحبان اصلی انقلاب هستند، گفت: از خانواده شهدای شاغل در ایرالکو خواهش می‌کنم صحه صدر داشته و اندکی صبر و تحمل پیشه کنند، مطمئن باشند که حقوق آنان را پیگیری خواهم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: من بدهکار هیچ فرد و گروه و حزبی نیستم، از خانواده شهدا نیز انتظار دارم در مسائل پیش‌آمده مراقب باشند و اجازه ندهند از آنها استفاده ابزاری شود.

حجت‌الاسلام هنرمند تاکید کرد: از مسئولان ایرالکو نیز خواهش دارم اجازه ندهند نارضایتی‌های پیش آمده منجر به بروز تنش بیشتر در این مجموعه عظیم صنعتی شود.