۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

غرضی: دولت نتوانست تغییرات را به مردم نشان دهد

وی اضافه کرد: منظور بنده از روش های تند و افراد تندرو، مجموعه روش هایی است که منجر به انشقاق اجتماعی می شود. افرادی که اتفاقاتی را رقم بزنند که برهم زننده آرامش جامعه باشد، این افراد تندرو هستند.
کد خبر : ۳۱۹۴۵۴
صراط: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درباره دلایل رأیی که مردم در سال 1392 دادند، گفت: مردم در انتخابات سال 92 به دنبال رأی آوردن یک دولت غیر جنجالی بودند و می خواستند، آرامش در جامعه حاکم شود. به همین دلیل، رأی خود را بر این اساس به صندوق ها ریختند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درباره دلایل رأیی که مردم در سال 1392 دادند، گفت: مردم در انتخابات سال 92 به دنبال رأی آوردن یک دولت غیر جنجالی بودند و می خواستند، آرامش در جامعه حاکم شود. به همین دلیل، رأی خود را بر این اساس به صندوق ها ریختند.

سید محمد غرضی در گفت و گو با تابناک در پاسخ به اینکه آیا دولت یازدهم، توانسته آرامش را در جامعه حاکم کند یا خیر، اظهار کرد: خواست مردم ایجاد این آرامش بود و جامعه هم تاکنون توانسته این آرامش را احساس کند. در حقیقت، این بزرگترین تغییر و اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود.

مردم خواهان دولتی هستند که مسئولان را به جان هم نیندازد

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم و اینکه تاکنون توانسته در ابعاد مختلف رضایت مردم را جلب کند، افزود: یکی از اهدافی که جامعه در سال 92 نشان داد، به دنبال آن است، این بود که دیگر دولت هایی که مردم و مسئولان را به جان یکدیگر می اندازند، تکرار نشود.

این سیاستمدار مستقل در عین حال تصریح کرد: البته هرچند دولت یازدهم با هدف ایجاد آرامش در جامعه انتخاب شد، در خصوص جریان های اجتماعی، کش مکش ها در ستادهای سیاسی ادامه پیدا کرد. اگرچه مردم آرامش می خواستند، جریان های اصلاح طلب و اصولگرا با یکدیگر درگیر شدند.

دلیل به حاشیه رفتن مسائل اقتصادی

وی ادامه داد: این جریان های سیاسی از طرفی هم موفق نشدند، از بروز و انتقال اختلافات و درگیری هایشان به خارج جلوگیری کنند و این اختلافات را در سطح ستادها نگه دارند؛ لذا سوء استفاده برخی در خارج، از این جریانات باعث شد مسائل اقتصادی به دلیل حاشیه ها حل نشود.
غرضی درباره عملکرد دولت در حوزه رفع مسائل اقتصادی و ملموس کردن این تغییرات برای مردم، گفت: هرچند دولت در تلاش برای رفع مشکلات است، نتوانسته تغییرات را محسوس به مردم انتقال دهد؛ برای همین، رضایت اجتماعی از این عملکرد به دست نیامده است.

مردم به مجموعه قدرت سیاسی نمره منفی می دهند

وی یادآورشد: به کارگیری مجموعه این روش ها باعث شده تا گرانی ها ادامه یابد و در حال حاضر مجموعه قدرت سیاسی در مقابل مردم به عنوان کسانی که می توانند مشکلات را حل کنند، نمره منفی می گیرند. هدف از بیان مجموعه قدرت سیاسی صرفا نقد دولت نیست، بلکه کل جریانات سیاسی و صاحبان قدرت در این موضوع قابل نقد هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا مردم در انتخابات آتی به ادامه راه دولت یازدهم رأی خواهند داد یا روش و دولت دیگری را برمی گزینند، عنوان کرد: اگر آدم های تند ـ چه از چپ و چه از راست ـ کاندیدا شوند، مردم به آن ها رأی نخواهند داد، زیرا جامعه و مردم به دنبال آرامش هستند.

تندروها باعث انشقاق اجتماعی می شوند

وی اضافه کرد: منظور بنده از روش های تند و افراد تندرو، مجموعه روش هایی است که منجر به انشقاق اجتماعی می شود. افرادی که اتفاقاتی را رقم بزنند که برهم زننده آرامش جامعه باشد، این افراد تندرو هستند.

غرضی در پاسخ به اینکه به نظر شما مردم در انتخابات اردیبهشت سال آینده به چه منش و روشی رأی خواهند داد، گفت: قطعا مردم به تندروها رأی نمی دهند. اگر افرادی در انتخابات کاندیدا شوند که تند باشند و منطقشان از منطق دولت فعلی بهتر نباشد، تعداد شرکت کنندگان در انتخابات( مشارکت در انتخابات) کم می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: کسانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کاندیدا بشوند که باعث افزایش میزان مشارکت مردم شوند تا دولت آتی با پشتوانه خوبی کار خود را آغاز کند.

رأی 50 درصدی پشتوانه خوبی برای دولت آینده نیست

این فعال سیاسی مستقل در پاسخ به پرسش دیگری درباره چهار ساله یا هشت ساله بودن عمر دولت "حسن روحانی" خاطرنشان کرد: این مردم هستند که تصمیم می گیرند دولت چهار ساله باشد یا هشت ساله، اما اگر تعداد شرکت کنندگان کم باشد و فردی رئیس جمهور شود که با 50 یا کمی بیش از 50 درصد کل آرا، کار خود را آغاز کند، نمی تواند به خوبی خدمت کند و قطعا گرفتاری هایی را هم برای دولت بعد از خود ایجاد می کند.

وی درباره دلایل نارضایتی بخشی از مردم از دولت های اخیر گفت: به نظرم ادامه این روش هایی که از صد سال پیش تا کنون ادامه یافته است، باعث شده هر دولتی سر کار آمده به طبقات کم درآمد و محروم فشار وارد شود و طبقات بالایی وضعیت بهتر و بهتری پیدا کنند.

دولت ها همواره دست در جیب مردم کرده اند

غرضی تأکید کرد: دلیل اینکه دولت های بعد از انقلاب هم با نمره خوبی کار را به پایان نرساندند، این است که آن ها دست در جیب مردم کردند و هزینه ها را بالا بردند، لذا مردم به ویژه فقرا به عملکرد این دولت ها نمره قبولی نمی دهند.
برچسب ها: صراط غرضی روحانی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز