۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

تجمع دانشجویان پزشکی مقابل وزارت‌علوم

اعتراض دانشجویان رشته پرتوپزشکی نسبت به حذف این رشته از سوی وزارت علوم
کد خبر : ۳۱۹۴۹۶
صراط: جمعی از دانشجویان رشته پرتو پزشکی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد صبح امروز به دلیل اعلام وزارت علوم مبنی بر حذف این رشته در دفترچه کنکور سراسری، مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

به گزارش فارس، جمعی از دانشجویان رشته پرتو پزشکی صبح امروز در مقابل وزارت علوم تجمع کردند.

این دانشجویان عنوان کردند: رشته پرتوپزشکی در مقطع کارشناسی در سال‌های اخیر با وجود حساسیتی که داشت مورد کم لطفی دانشگاه آزاد قرار گرفت، افزایش ظرفیت و برداشتن آزمون ورودی به این رشته بیش از پیش بر جامعه پرتو پزشکی فشار وارد کرد. این در حالی بود که از لحاظ کاری فارغ التحصیلان این رشته چه در دانشگاه سراسری چه در دانشگاه آزاد با وجود داشتن علمی به روز و کاربردی همچنان بلاتکلیف بوده‌اند تا این که در نیمه اول امسال این رشته از سوی وزارت علوم منسوخ اعلام شد.
این دانشجویان عنوان کردند: سوال ما این است چرا با وجود برجام و تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفت باید در ایران عزیزمان شاهد چنین برخوردهای سلیقه‌ای باشیم. مگر غیر از این است که تمامی ملت ایران سال‌های تحریم را به سختی پشت سر گذاشتند و در این راه شهید داده‌ایم؟ مگر غیر از این است که سالیان سال است که برای ایرانی هسته‌ای مقاومت کرده‌ایم؟ چه شد ایران هسته‌ای؟

دانشجویان تجمع‌کننده اعلام کردند: مگر غیر از این است که یکی از دستاوردهای برجام تحصیل این فناوری در خارج از ایران است؟ چه شد به یکباره این رشته در ایران عزیزمان حذف شد؟

به گفته این دانشجویان، در سال 1383 رشته پرتوپزشکی در مقطع کارشناسی  (با آزمون سراسری) از سوی علی عباس پور وارد دانشگاه آزاد شد در سال 1387که اولین دوره دانش آموختگان این رشته درس خود را به پایان رسانند بعد از گذشت 4 سال متوجه این موضوع شدند که این رشته توسط وزارت علوم تصویب نشده است و فارغ‌التحصیلان قادر به دریافت مدرک نیستند بعد از پیگیری‌های انجام شده بسیاری از دانش آموختگان این رشته در سال 1387 توسط شورای عالی مصوبه 692 تصویب شد.

این دانشجویان عنوان کردند: با ورود این قشر تحصیلکرده به بازار کار به دلیل نو بودن رشته هنوز جایگاه شغلی مشخصی در نظر گرفته نشده بود این رشته زیر شاخه مهندسی هسته‌ای است. این رشته در مقطع ارشد و دکترا مدت زمان طولانی است در دانشگاه‌های دولتی و آزاد جذب دانشجو داشته است. در طول مدت این 12 سال فارغ‌التحصیلان با مشکلات کاری بسیاری مواجه بودند و مداوم چه به صورت کتبی و چه شفاهی از وزارت علوم و وزارت بهداشت وقت خواهان رسیدگی به این موضوع بودند چرا که صنف گرایی گروه‌های دیگر و همچنین مسئولیت پذیر نبودن عده‌ای، دانش آموختگان این رشته مورد بی‌توجهی قرار دادند. تا اینکه بعد از مدت 12 سال بدون توجه به سرنوشت افراد تحصیلکرده در این رشته این رشته در تاریخ دوم مردادماه امسال از سوی کمیسیون آموزش عالی منسوخ اعلام شدو به جای آن مهندسی پزشکی جایگزین شد.

دانشجویان تجمع کننده اعلام کردند: ما از علی عباسپور و علی‌اکبر صالحی خواستار پیگیری این موضوع هستیم چرا که در طی مدت 12 سال در این موضوع کوتاهی کردند، همچنین از مسؤولان می‌خواهیم با کمک اساتید مربوطه با اطلاعات کافی و بدون وابستگی به انجمن خاص و کارشکنی و صنف گرایی دیگر گروها و همچنین قابلیت‌های این رشته  تصمیمات منطقی و در شان دانش‌آموختگان این رشته گرفته شود چرا که فناوری هسته‌ای چه در عرصه پزشکی و چه در عرصه صنعت در دستان متخصصان این رشته است و حذف این رشته در مقطع کارشناسی و حمایت نکردن مسؤولان در این موضوع پایمال کردن  زحمات اساتید و بزرگان این فناوری است.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: اخیرا نامه‌ای در زمینه رشته پرتو پزشکی به این دانشگاه ارسال شده که نامه از سوی معاونت پزشکی این دانشگاه درحال پیگیری است و در این راستا با وزارتخانه‌های بهداشت و علوم در حال گفت‌وگو هستیم تا دانشجویان از بلاتکلیفی خارج شوند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز