۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

جزئیات درگیری در رقابت‌های کاتای بانوان

عضو شورای راهبردی کاتای فدراسیون کاراته گفت: با مژگان قاسمی درگیر نشدم و اتفاقا او بود که به بازیکن تیم ما فحاشی کرد و من از ایجاد درگیری جلوگیری کردم.
کد خبر : ۳۱۹۵۷۰
صراط: عضو شورای راهبردی کاتای فدراسیون کاراته گفت: با مژگان قاسمی درگیر نشدم و اتفاقا او بود که به بازیکن تیم ما فحاشی کرد و من از ایجاد درگیری جلوگیری کردم.

فرخناز ارباب در گفت‌وگو با تسنیم در مورد درگیری با مژگان قاسمی در پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاتا کاراته بانوان گفت: به هیچ وچه با قاسمی درگیر نشدم و اتفاقا او بود که به بازیکن ما فحاشی کرد. من در این مسابقات دو تیم داشتم و یکی از تیم‌های من در نهایت اول شد واقعا با چه انگیزه‌ای باید با او دعوا می‌کردم؟

وی ادامه داد: در پایان مسابقه بود که برای یکی از بازیکنان مشکل پیش آمد و با دکتر بالای سر او رفتم و وقتی الناز‌ تقی‌پور روی زمین بود، قاسمی توهین‌های بدی به بازیکنان من کرد و من جلوی آنها را گرفتم که درگیری ایجاد نشود و به آنها گفتم به بالای سالن بروند. حرف‌های او آن‌قدر زشت است که از بیان آنها شرم دارم ولی در کل باید به این موضوع اشاره کنم که اصلا در شأن من نیست با او درگیر شوم و یا فحاشی کنم.

مربی پیشین تیم ملی کاتای بانوان اظهار داشت: من تنها به او گفتم ساکت شود و فحاشی نکند. بعد از آن نیز پیش چشم حراست داد و بیداد راه انداخت که ما می‌خواستیم او را بزنیم و این موضوع را به سرپرست نایب رئیسی بانوان نیز گفت که نیروی حراست به او گفت خانم من اینجا بودم و اصلا چنین چیزی را ندیدم. تمام این مشکلات ناشی از آن است که در کاراته درست مدیریت صورت نگرفته است.

او ابراز داشت: اگر بزرگان کاراته و مسئولان این رشته درست مدیریت می‌کردند کار به اینجا نمی‌کشید. با حمایت‌های بی‌جا بستر برای این اتفاقات فراهم شد. یک مربی بدون هیچ زحمت و تلاشی بالا می‌آید و این اتفاقات می‌افتد. به اعتقاد من اصلا شرح وظایف شورای راهبردی کاتا نحوه برگزاری مسابقات انتخابی و این موضوعات نیست. این شورا باید برای آینده کاتا چشم‌انداز داشته باشد و برنامه‌ریزی کند. حتی اگر قرا است یک روز برای کاراته خدمت کنیم خوب است آن یک روز بهترین برنامه را داشته باشیم تا به پیشرفت این رشته کمک  شود.

وی گفت: چطور می‌شود که به طور مثال در کومیته بین نفرات انتخابی‌ برگزار می‌شود و در پایان نفر اول به مسابقات اعزام می‌شود اما در کاتا این‌گونه نیست؟ چرا این‌گونه بین این دو بخش فرق گذاشته می‌شود. جایی خواندم که گفته‌اند در گذشته در بخش کاتا اصلا اردو نداشتیم که این موضوع اصلا درست نیست. شاید در سال گذشته این اتفاق افتاده باشد ولی در کل کاتا همیشه اردو داشته است. چرا تیم کاتا مانند کومیته نباید برنامه آماده‌سازی داشته باشد و یا اینکه فضای تمرینش با کومیته متفاوت باشد؟

ارباب در مورد بخش کاتای انفرادی و صحبت‌هایی که از قول او در جلسات شورای راهبردی نقل می‌شود نیز گفت: حرفی که زدم را هیچ وقت تکذیب نمی‌کنم. در این جلسات گفته‌ام که باید به فکر پشتوانه‌سازی باشیم و عمر قهرمانی ورزشکاران ما عمر نوح نیست. در کومیته هم همین موضوع وجود دارد. چرا باید کاراته بانوان روز بهروز ضعبف تر شود؟! به طور مثال عباسعلی یا افسانه جزو کاراته‌کاهای خوب ما هستند اما باید قبول کنیم که عمر قهرمانی آنها محدود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بخش مسابقات انفرادی مهسا افسانه در اعتراض فریاد زده و یا موضوعاتی را مطرح کرده گفت: ببینید او بعد اینکه اول شد، شنید که برخی می‌گویند که مثلا تیم در رقابت‌های آلمان بسته می‌شود و به این مسئله اعتراض داشت. اما من دشنام یا فحاشی از او ندیدم. به شخصه از تمام بازیکنان حمایت می‌کنم و حتی اگر نگین باقری هم اول می‌شد از او حمایت کردم. وقتی این موضوع پیش آمد پشت میکروفون نفرات اول تا سوم را اعلام کردم و خواستم آنها را تشویق کنند.

او ادامه داد: در کل خیلی وقت بود مصاحبه نمی‌کردم و اتفاقا خوب شد که این فرصت فراهم شد تا به برخی مسائل اشاره کنم. مرتب در سایت‌ها اشاره می‌شود که برای کاتا فلان کردیم و فلان برنامه را داشتیم و از این حرف‌‌ها. چرا همیشه برنامه‌ها در حد حرف می‌ماند و در عمل چیزی نمی‌بینیم؟! اشاره کردم که واقعا به کاتا همچون کومیته امکانات داده‌اند؟! همیشه حرفم را می‌زنم و شاید حالا هم برخی از حرف‌های من ناراحت شوند اما باید به این نکات اشاره کنم. کاراته بانوان هر روز ضعیف‌تر از قبل می‌شود.

مربی کاتای بانوان گفت: واقعا از مسئولان فدراسیون سوال کنید که اردوی یک روز و نیمه به چه در  تیم کاتا می خورد و چرا مسئولانی که برای اردوها برنامه‌ریزی می‌کنند، حتی به تقویم هم توجه ندارند که به طور مثال ببیند به ایام تعطیلی می‌خوریم یا نه؟! چرا برخی قوانین را در شورای راهبردی مصوب می‌کنیم اما درعمل چیز دیگری می‌بینیم؟ به طور مثال قرار بود نفرات دعوت شده با نفرات سوم انتخابی‌ بزنند و سپس برنده آنها با نفرات اول و دوم رقابت کنند. به طور مثال در تعداد تیم ها و نفراتی که قرار بود در انتخابی‌ها حاضر شوند نیز تغییراتی داشتیم.

ارباب تصریح کرد: به عنوان مربی‌ای که عمرش را در این ورزش گذاشته و احتمالا در آینده نیز باز هم برای این رشته کار بیشتری خواهد مرد از بزرگان کاراته و مسئولان می‌خواهم که واقعا به تهمت‌هایی که امروز به من زده شد، توجه کنند و واقعا رسیدگی کنند. حتی به بازیکنانی که به آنها توهین شد نیز گفته‌ام که می‌توانند شکایت کنند و حق‌شان را بگیرند. چرا باید به خانواده بازیکنان توهین شود و چرا باید مادری با چشم گریان از سالن خارج شود؟