۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

آخرین آمار از متقاضیان راهپیمایی اربعین

محمدی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام زائرین اربعین اظهارداشت: تا پایان روز گذشته بیش از 90 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر : ۳۱۹۶۷۶
صراط: معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته درباره خروج زائران از مرزها گفت: برخی استان‌ها از مرز چزابه، برخی دیگر از شلمچه و تعدادی نیز از مهران خارج خواهند شد ضمن اینکه ساکنان استان تهران از 2 مرز خارج می‌شوند.

حمید محمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره آغاز صدور روادید زائرین اربعین در این هفته گفت: در حال حاضر آخرین هماهنگی‌ها با مسئولین عراقی برای صدور ویزا در حال انجام است و قطعاً در این هفته صدور ویزا انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آغاز صدور روادید زائرین در این هفته خواهد بود، افزود: تأخیر صورت گرفته در صدور روادید تنها به دلیل هماهنگی‌های بیشتر با سفارت عراق در تهران بوده است البته آنها نیز در انتظار دستورالعمل آغاز صدور روادید و هماهنگی‌های بیشتر با دولت عراق هستند و انشاالله قول آغاز صدور روادید در این هفته عملی خواهد شد.

محمدی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام زائرین اربعین اظهارداشت: تا پایان روز گذشته بیش از 90 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت درباره برنامه خروج زائرین اربعین طبق سنوات قبل و براساس 3 مرز خروجی شلمچه، چزابه و مهران، تصریح کرد: براساس دسته‌بندی اربعین و ثبت نام زائرین خروج آنها از مرزهای ایران توسط سامانه انتخاب شده است.

وی افزود: وقتی صدور ویزا آغاز شود جریان ثبت نام در سامانه نیز تسهیل شده و زائرین مشتاق و اهل بیت نیز که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند به این کار ترغیب خواهند شد.

محمدی در پاسخ به سوالی درباره خروج زائرین از مرزها بر چه اساس و معیاری صورت گرفته است، گفت: تقسیم‌بندی‌های خروج زائرین از مرزها براساس کار کارشناسی و پیشنهاد کمیته اعزام و تصویب ستاد اربعین صورت گرفته است و بر همین اساس برخی استان‌ها از مرز چزابه، برخی دیگر از مرز شلمچه و تعدادی از استان‌ها نیز از مهران خارج خواهند شد.

وی تاکید کرد: خروج زائرین اربعین ساکنین استان‌های بزرگ مانند تهران از 2 مرز صورت خواهد گرفت.