۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

کشف 101 شی تاریخی با کمک تلگرام

فروشنده اشیاء عکس های عتیقه ها را ازطریق تلگرام به افراد مورد نظر خود ارسال می کرد و درصدد مشتری یابی بوده است .
کد خبر : ۳۱۹۶۸۰
صراط: رئیس پلیس البرز از دستگیری اعضای یک شبکه قاچاق آثار باستانی و کشف 101 قطعه شی تاریخی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد خبر داد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح به ایرنا گفت: به دنبال اطلاع رسانی یک شهروند البرزی درخصوص معامله اشیای تاریخی توسط یک باند، موضوع به صورت ویژه دردستورکار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت .
وی افزود: این شهروند به پلیس گفت که دو هفته پیش ازطریق یکی از دوستان خود با فردی به نام (ب ) که قصد فروش اشیای تاریخی با قیمت هنگفت داشته ، آشنا شده است.
وی یادآور شد : فروشنده اشیاء عکس های عتیقه ها را ازطریق تلگرام به افراد مورد نظر خود ارسال می کرد و درصدد مشتری یابی بوده است .
کامرانی صالح ادامه داد: با راهنمایی های پلیس آگاهی شهروند البرزی با تماس تلفنی درخصوص معرفی مشتری با فروشنده اشیاء قرارگذاشت که بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی، دوتیم نامحسوس، شناسایی و دستگیری متهم اصلی را آغاز کردند.
وی گفت : بلافاصله تیم های عملیاتی وارد عمل شده و با دستگیری سه متهم، 101 قطعه اشیاء تاریخی شامل انواع ظروف ، مجسمه انسان و گلدان کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: متهم اصلی مالکیت اشیاء را پذیرفته و اظهارکرده که آن ها را از شهرستان ساوه به مبلغ 150 میلیون ریال خریداری و قصد فروش این آثار را داشته است.
وی در پایان گفت: پس از انجام تحقیقات توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان البرز صحت تاریخی بودن اشیاء تایید و مشخص شد که مربوط به هزاره اول پیش ازمیلاد بوده است.