۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
پایگاه‌های فیزیکی جشن حذف می‌شوند

تغییر روش برگزاری «جشن عاطفه‌ها»

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان تهران، «جشن عاطفه‌ها» در سال جاری طی دو مرحله در روزهای 25 شهریور و 11 مهرماه برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۳۱۹۶۸۷
صراط: به گفته مدیرکل کمیته امداد استان تهران، «جشن عاطفه‌ها» در سال جاری طی دو مرحله در روزهای 25 شهریور و 11 مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محسن ولیئی در نشست خبری امروز خود که به منظور تشریح برنامه‌های هفته دولت کمیته امداد استان تهران و همچنین برنامه‌های عید قربان و جشن عاطفه‌ها برگزار شد اظهار کرد: در سال جاری در هفته دولت 110 واحد مسکونی را در اختیار خانواده‌های نیازمند تهرانی قرار دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن 90  واحد مسکن نیز در هفته دولت در شهر تهران بازسازی و تحویل داده شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص چگونگی واگذاری واحدهای مسکونی به نیازمندان تشریح کرد: بانک اطلاعاتی در کمیته امداد وجود دارد که بر اساس آن بانک اطلاعاتی تعداد خانواده‌های فاقد مسکن و نیازمند به طور کامل مشخص شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7900 خانوار تهرانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) فاقد مسکن بوده و مستاجر هستند.

ولیئی در خصوص اولویت بندی کمیته امداد در راستای واگذاری واحدهای مسکونی به این افراد عنوان کرد: اولویت اول تحویل این واحدهای مسکونی افرادی هستند که سرپرست آنها فوت شده، تعداد عائله آنها بیشتر بوده، تعداد ایتام آنها بیشتر و مدت زمان مستاجر بودن آنها نیز بیش از سایرین است. علاوه بر آن میزان سهم آورده این خانوارها نیز یکی از شاخص‌های مهم در تحویل مسکن است.

وی ادامه داد: کمیته امداد 20 میلیون تومان وام بلاعوض  به این خانواده‌ها تقدیم و سایر مبلغ این واحدهای مسکونی از طریق سهم آورده خانواده و کمک های خیرین تامین خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: این واحدهای اهداء شده 65 و 75 متر مربع بوده و اغلب آنها در شهرستان‌های اطراف تهران در شهرک‌های اقماری چون پرند، صفادشت و ... قرار دارند.

ولیئی افزود: در سال جاری سه واحد منزل مسکونی توسط نیازمندان به کمیته امداد هبه شده است که با توجه به رتبه بندی افراد در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن برخی از افراد نیز اعلام می‌کنند که مایلند بعد از فوتشان منزل مسکونی خود را به امداد واگذار کرده تا ما آن را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

کمکهای کمیته امداد به دختران و پسران در آستانه ازدواج

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص کمک‌های کمیته امداد به دختران و پسران در آستانه ازدواج نیز اظهار کرد: در استان تهران 290 نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه داریم که به مناسبت هفته دولت 110 فقره جهیزیه برای این افراد تهیه و تحویل داده شد و علاوه بر آن 60 مورد هدیه ازدواج نیز به مبلغ دو میلیون تومان بلاعوض به پسران در آستانه ازدواج پرداخت کرده‌ایم.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های کارآفرینی و اشتغال کمیته امداد استان تهران در هفته دولت نیز اظهار کرد: 120 فقره پروژه اشتغال زایی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، خدمات شهری و ... از دیگر اقدامات این نهاد در هفته دولت بوده است.

پایگاه‌های کمیته امداد برای عید قربان

ولیئی در خصوص اقدامات و طرح‌های کمیته امداد به مناسبت عید قربان نیز اظهار کرد: هر ساله کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری دامپزشکی پایگاه‌هایی را در سراسر کشور دائر می‌کند تا از طرق آن پایگاه‌ها افرادی که قصد قربانی کردن و یا پرداخت کمک به نیازمندان تحت پوشش این نهاد را دارند اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه امسال پنج مرکز را با همکاری شبکه دامپزشکی تهران به این منظور دایر کرده‌ایم افزود: این پایگاه‌ها در شمیرانات (خیابان آفریقا، نرسیده به مدرس)، (خیابان دماوند، مسیل جاجرود، کوچه غزالی) و همچنین در جنوب غرب تهران (اتوبان بعثت، خیابان بخارایی) در منطقه شهرری نیز (کهریزک خیابان، شهید بهشتی) و در محل کمیته امداد واقع در خیابان دماوند روبروی ترمینال شرق مستقر خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص کمک‌های نیکوکاران به کمیته امداد امام خمینی (ره) در عید قربان نیز اظهار کرد: سال گذشته 781 میلیون تومان در عید قربان به صورت نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد توسط نیکوکاران پرداخت شد که پیش بینی می‌شود امسال به حدود یک میلیارد تومان برسد.

پایگاه‌های فیزیکی جشن عاطفه‌ها حذف می‌شوند

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه ضمن بیان آنکه 25 سال از عمر برگزاری جشن عاطفه‌ها توسط کمیته امداد خمینی (ره) می‌گذرد اظهار کرد: در سال جاری پایگاه‌های فیزیکی جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را از جشن عاطفه‌ها حذف خواهیم کرد زیرا روش‌های 37 سال پیش کمیته امداد در جمع آوری کمک در دنیای دیجیتال امروز کارآمد نخواهد بود و به این ترتیب سعی خواهیم داشت تا کمک‌های خود را از طریق شماره حساب‌ها و درگاه‌های اینترنتی جذب کنیم.

ولیئی تصریح کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان شامل 604 میلیون تومان به صورت نقدی و 421 میلیون تومان تحت عنوان کالا از نیکوکاران دریافت و برای 15 هزار نفر از دانش آموزان و 3700 دانشجوی استان تهران هزینه کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 6592 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 4350 نفر در مقطع متوسطه اول و 4225 نفر در مقطع متوسطه دوم و پیش دانشگاهی تحت پوشش کمیته امداد بوده که مشمول دریافت کمک‌های جشن عاطفه‌ها خواهند شد.

ولیئی همچنین عنوان کرد: در شهریور ماه سال جاری از خیرینی که به دانش آموزان نیازمند کمک و دستگیری کنند، تجلیل خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ضمن اعلام آنکه جشنواره عاطفه‌ها امسال طی دو مرحله در 25 شهریورماه و 11 مهرماه برگزار خواهد شد اظهار کرد: سال گذشته در سراسر کشور 11.5 میلیارد تومان مبلغ کل کمک‌هایی بود که دانش آموزان هر مدرسه به دانش آموزان نیازمند همان مدرسه کمک کردند. به همین دلیل در سال جاری نیز قصد داریم با همکاری سازمان دانش آموزی روند سال گذشته را تکرار کنیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور جشنواره عاطفه‌ها در 11 مهرماه در 1500 مدرسه استان تهران مجددا برپا خواهد شد. علاوه بر آن در 25 شهریورماه نیز این جشنواره با سه پایگاه در امام زاده صالح، میدان شهرری و به احتمال زیاد در بوستان دانشجو یا باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار خواهد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در نظر داریم در سال جاری کمک‌های خیرین را به حساب سرپرستان خانوار واریز کنیم و به این منظور برای دانش آموزان مقطع ابتدایی مبلغ 50 هزار تومان، مقطع متوسطه اول 75 هزار تومان و متوسطه دوم و پیش دانشگاهی 100 هزار تومان واریز خواهیم کرد.

ولیئی در ادامه اظهار کرد: قصد داریم در سال جاری با همکاری بسیج سازندگی از ظرفیت مساجد جهت ایجاد پایگاه نیکوکاری استفاده کنیم و همچنین 25 شهریورماه پایگاه‌های کمیته امداد در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه سراسر کشور نیز دایر خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه عنوان کرد: در سال جاری شهرداری برای اولین بار توسط سازمان فرهنگی هنری خود با برگزاری «جشنواره تجلیل از نیکوکاران» در این حوزه با ما همکاری خواهد داشت.

ولیئی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر حدود 3700 دانشجو شامل 794 نفر در مقطع کاردانی، 1984 نفر در مقطع کارشناسی و 795 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 112 نفر در مقطع دکتری مشغول تحصیل بوده و تحت پوشش کمیته امداد هستند.

70 درصد خانواده‌های تهرانی تحت پوشش کمیته امداد، زن سرپرست هستند

وی همچنین عنوان کرد: 70 درصد خانواده‌های تهرانی تحت پوشش کمیته امداد، زن سرپرست هستند.

ولیئی در ادامه به روش‌های واریز کمک‌های نقدی به کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره گیری 7355 و انتخاب گزینه جشنواره عاطفه‌ها از طریق تلفن ثابت و همچنین شماره گیری کد  *8877*021#  از طریق تلفن همراه کمک‌های خود را واریز کنند.

وی همچنین عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 3005111511 صندوق قرض الحسنه مهر ایران (شعبه نیروی هوایی) واریز کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه به مراکز نیکوکاری کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری واحدهای وابسته به کمیته امداد بوده که برخی از تکالیف این نهاد را به نیابت از کمیته امداد انجام می‌دهند که در واقع روش و الگوی جدیدی است تا بتوان با استفاده از ظرفیت محلات و مناطق برخی از خدمات امداد را با روشی سریعتر به نیازمندان برسانیم به همین منظور در کل کشور حدود 900 مرکز نیکوکاری و در استان تهران نیز 29 مرکز را راه‌اندازی کرده‌ایم.

ولیئی در ادامه به مسئله خانه توران اشاره کرد و گفت: املاک کمیته امداد اعم از خانه توران و یا هر ملک دیگری متعلق به مجتمع اقتصادی کمیته امداد بوده که تمامی این املاک به صورت مصادره‌ای به این نهاد تحویل داده شده و کمیته امداد نیز در زمان مورد نیاز اقدام به تغییر کاربری، تخریب و یا فروش آنها در راستای درآمدزایی جهت حمایت از نیازمندان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هر ملکی اعم از خانه توران و یا هر ملک دیگری که کمیته امداد نسبت به فروش، تخریب و یا تغییر کاربری آن اقدام کرده حتما دارای مجوز از شهرداری بوده و هیچ ملکی بدون مجوز شهرداری تخریب نشده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: مدیریت تمامی این املاک با مجتمع اقتصادی کمیته امداد است.

برچسب ها: صراط جشن عاطفه ها