۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

۲ نفر از وزرا لیست اموال خود را نداده‌اند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعداد شکات پرونده منا به ۶۰۰ نفر رسیده اما این پرونده هنوز از دادگستری تهران به دادگاه نرفته است.
کد خبر : ۳۱۹۷۱۹
صراط: سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعداد شکات پرونده منا به ۶۰۰ نفر رسیده اما این پرونده هنوز از دادگستری تهران به دادگاه نرفته است.

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص جلسه‌ای که در مورد بررسی حقوقی و قضایی پرونده منا برگزار شده بود، گفت: چیز جدیدی برای گفتن نیست هم وزارت امور خارجه و هم وزارت کشور و دستگاه قضایی پیگیر موضوع هستند.

وی افزود: شکایت‌ها به 600 نفر رسیده ولی هنوز پرونده از دادگستری تهران به دادگاه نرفته است.

خبرنگاری گفت: در راستای معرفی اموال توسط مسئولین برخی از مسئولان دولت یازدهم اموال خود را اعلام نکردند آیا این موضوع صحت دارد که اژه‌ای گفت، در این دولت 2 نفر از وزرا لیست کامل اموال خود را نداده‌اند و متأسفانه با گذشت 3 سال هنوز این لیست کامل نشده است.

وی گفت: امیدواریم قبل از اینکه دوره‌شان به پایان برسد لیست را کامل کنند چرا که باید یک لیستی هم در زمان پایان دوره بدهند.

خبرنگار دیگری در مورد پرونده بانک ملت و اقدام قوه قضاییه در مورد فردی به نام مالامیری که گفته می‌شود 3 هزار و 700 میلیون وام گرفته و معوقه‌اش به اندازه وام شده سؤال کرد که اژه‌ای گفت: قبلاً 4 نفر بازداشت بودند که جدیداً یک نفر دیگر هم بازداشت  شد.

وی گفت: اقدام سو دیگری که صورت گرفته این است که 420 میلیارد وجوهی که این افراد برده بودند توقیف شده و در حال حاضر در اختیار است. من بارها گفته‌ام که اگر این افراد برگردند به نفع‌شان است تا اینکه غیابی محاکمه شوند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌کارمند بانک هم در بین این افراد بوده است.